13.04.2013

Aşık Mısın Len?

Herkes sana kendi dilinde aşkın, tarifini yapar. Sana hep kendi bildiklerini, kendi yaşadıklarını, deneyimlerini anlatırlar. Baştaki amaç bellidir "ben yaşadım, sen yaşama. Benim ağzım yandı seninki yanmasın". Fakat aşkın tarifi ya da aşkın tahlili bu değildir. bu olamaz. Her insan belli başına, kendi bütününde farklıdır. Ve bu farklılık sonucunda, dünyayı, insanlığı ve hayatı farklı görür. Bunun adına "dünya görüşü" denmiştir.

Tam diyaloğu tam hatırlamıyorum ama Cem Yılmaz'ın 2008'deki gösterisinde, bir adam İstanbul'un silüetine bakar şiir yazar, başka bir adam bakar "İstanbul sen mi, büyüksün ben mi? A...." diye olan bir bölümü vardı. (İzleyenler hatırlar.) Burada yola çıkarak her insan farklı bir coğrafya, farklı bir iklimdir. Bir insanın yüzüne bakarsın, yazı yaşarsın, başka bir insanın yüzüne bakarsın kışı yaşarsın.

İnsanlar dünyayı, kendi profilleri doğrultusunda oluştururlar. Ona yön veren başta da belirttiğim gibi dünya görüşleridir. Kendi deneyimlerinin paralelinde yaşamlarını sürdürürler. Tavsiye hayat boyunca, özellikle de gençlik dönemlerinde alacağımız en önemli deneyim aracıdır. Ama bazı konularda tavsiye vermek, bana göre boştur. Vermek istediğin mesaj bana öykün, beni örnek al benim gibi ol, benim gibi davrandır. Fakat bu yazının  konusunu oluşturan "aşk" konusunda tavsiye vermek, boşa kürek sallamaktır.

Aşık olan insan, olduğu saniyeden itibaren mantıklı düşünemez. Düşünmesi zaten beklenemez. Bunun hem hormonsal(fiziksel) durumları, hem de psikolojik durumları vardır. Her insanın aşkı, aşk tanımını kendine göre yorumlama durumu vardır. Bunu da belirleyen, dünya görüşü içerisine giren bütün elemanlar, araçlar oluşturur. Belirli tavsiyeler olur ama baştaki gibi, "benim ağzım yandı, seninki yanması!" tarzı tavsiyeler olmaz.Bu yüzden bu şekilde verilen tavsiyeler sadece arkadaş muhabbetinden öteye gidemez.

2 yorum:

  1. Her insanın aşktan anladığı da farklı zaten :)Tavsiyelere kulak asmamak lazım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes kendi penceresinde aşk olayını farklı görüyor. Kimi için evleninceye kadar kimi için, ölüme kadar bu yüzden tavsiyelerde ona göre farklılıklara uğruyor. Bu yüzden tavsiye değilde yaşayan birinin deneyimini anlatması ve ona göre bizimde yol çizmemiz daha doğru olur. Yorumunuz çok doğru. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam