1.04.2014

Kısa Dipnot-29: Önce İnsan Ol!

Neyedir bu kin, neyedir bu nefret. Neden insan insanoğluna nefret duyar? Neden hep karşısındakine çamur atmaya yeltenir ve hep "ilk o başlattı" der, kendinde hiç aramaz hataları? Çıkarları hayatın anlamı yapmak, onları anlamlandırmak neyedir, kimedir... Yapman gereken ödevler varken neden başkalarınınkini önce yapmaya kalkarsın...

Utan ey insan, utan. Adına insan demişler ama insan olamamışsın, anlayamamışsın yaradan sana insan derken ne olman gerektiğini... Zaten belli değil mi işin düşünce ona dönmen, zaten belli değil mi işine gelince onun adını ağzına anman. Sana insan demişler ama kıymışsın insanlığına, düz etmişsin umutsuzluğu, kurutmuşsun bütünlüğü. Tek kalmışsın terk edilmişsin.

Tüh sana, yazık ettin dünyadaki oksijene. Hep benci olmak kurutturmuş birçok benliği,  unutturmuş birçok insan iradesini. Sitem etsek neye yarar, insan insan olmadıktan sonra. İnsan insanlığın ne olduğunu bilmedikten sonra. Bilemiyorum artık, ne kadar büyürsem o kadar yabancılaşıyorum insanlığa, çünkü o normal görünen yüzler artık şekil değiştirmeye başlıyor. O normal görünen yüzler artık yüzlerine sürdükleri makyajın akmasıyla dönmeye başlıyor gerçek yüzlerine, gerçek benliklerine.
Jared Leto
Cennetin kralları ve kraliçeleriydik ama kendimizin kurbanıydık...
İnsanı insan yapan hakikattir, insan hakikate ulaşamıyorsa, kayboluyor demektir. Hakka yürümedikçe de bulamayacaktır, inandığı şeyleri, sönecektir onu aydınlatan fenerler, alamayacaktır güzelliklerin kokularını, hiç olacaktır kimsesizlikte.

Zaman insanlığın en büyük düşmanı, teknolojide öyle, gelişen insan unutuyor insanlığını. Çünkü yapaylaşıyor, çünkü sanallaşıyor. İlkel insan candır, ilkel insan cahildir, ama bu cahillik saflıktır. Keşke hepimiz geri ilkelliğimize dönebilsek, işte o zaman anlarız ve görürüz gerçek insanlığımızı....

Not: Bu yazıyı çokça yazdım, yazmaya da devam etcem herhalde...

32 yorum:

  1. şu son olaylarda çok tahammülsüzleştik kim ağzına ne gelirse söylüyor bende bazen ipin ucunu kaçırıyorum canını yakmak istiyorum çünkü benimde canımı yakıyorlar ... karşımdakini dinlemeyi konuşmaktan çok sevmişimdir her zaman ama artık hele ki siyasi düşünceme tersse söylediği ağzından çıkacak tek kelimeyi duymak istemiyorum zira beyin kullanılmadan o2 yakılmadan çıkmış oluyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar ne yazsam siyasi anlaşılıyor :), fakat söylediğin kendince doğru olabilir, genel olarak toplumumuza oturmuş yanlış düşünce. Bu insanı ayrıştırır, hiçbir şey elde etmeden çatıştırır. Her şey dinlememekten başlıyor, zaten tam bir siyasi kültürümüz yok, tarih boyunca da olmadı, biz ancak fanatik futbol taraftarı olabildik en azından ben öyle düşünüyorum. Sağduyulu ol gerisi gelir, inan...

      Sil
  2. Maalesef insanların yüzlerini tanımak için akşamdan ıslatmak gerekiyor ki aksın boyaları çıksın maskeleri ve görebilelim bizde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, sırf onlar yüzünden artık insan olduğumu, olabileceğimi düşünmüyorum. İnsan olabilmek için insan görmek gerek, insanlarla yaşamak gerek, şu çağda çok zor, ama Yaradan hep bir umut kapısı açmış onu bekleyecez artık...

      Sil
  3. ne de doğru insan olan zamanla insanlığını unutuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, benzerleşme diye bir şey var sonuçta.

      Sil
  4. İnsan yaratıldık, lakin insanlığımızı koruyamadık.. Madde bizi sardıkça, refaha erdikçe, maneviyatta kısır kaldık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, çok güzel özetledin parçayı, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. teknolojiyle iyice unutur oldu insanlar meziyetlerini... sanal kalıyor her şey....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanallaştık, yakında robot adamlar olacaz, ondan sonra arayacaz duyguları ama nafile. Çok teşekkür ederim varol :)

      Sil
  6. İnsanoğlu çiğ süt emmiştir. Bende ana düşünce bu atasözü :D Son kısıma bir ata sözü bulamadım . Ama sanallığın bizi sürekli toplumdan kaybetmesi hiç güzel değil. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın dostum, Sanallık yakında bizi piksel adamlar yapacak :)))

      Sil
  7. İnsan olmak çok zor! İnsan olarak kalabilmek daha da zor! Kimse sesimizi duymuyor! Kimse söylediklerimize kulak asmıyor!
    ''İnsanı insan yapan hakikattir.'' evet ama hakikat kime göre hakikattir? Neye göre doğru, kime göre doğru? Başımızdaki insanlar ''Benim bildiğim doğru, doğru değildir; doğru olan doğrudur!'' diyemedikten sonra ne söylesek az kalır. Söyleyecek o kadar çok sözüm var ki ne bu güzel yazını ne de blogunu buna alet etmek istemiyorum. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hak her zaman yerini bulur inan bulur. Ben buna inanıyorum, Rabbimin verdiği hakikat hiçbir zaman şaşmamıştır. Hakikat kişiye göre değildir, ona ulaşan da pek azdır. En azından benim düşüncem bu. Her şey olacağına varır, üzme canını lütfen...

      Sil
  8. Hayat geliştikçe insanlık geriliyor sanki. Ne tuhaf. Keşke ikisi aynı anda gelişebilse de saflığımızı unutup bir kenara atmasak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, insanlar artık tahamül sınırını aştı. Artık herşey kendi istediği dahilinde olsun istiyor herhalde sıkıntılardan biride bu.

      Sil
  9. ..ve insanlık kendi insanlığının içinde kayboluyor malesef

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten çok önemli bir noktaya değinmişiniz. Elinize klavyenize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. İnsan olarak doğuyoruz ne olarak ölücez belli değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyalı diye ölürüz herhalde gelki o da olmazda işte :)) Tanımsız cisim olabilir.

      Sil
  12. Ne güzel de yazmışsın maalesef can yakmayı iyi birşey sanıyorlar.... Sanırım bizi de yazmaya iten bu... Kaldıramıyoruz sanırım insanların bu hallerini...
    Yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, belki dank eder kendilerine gelirler, herkes el ele tutar diyorum ama büyük hayal kuruyorum herhalde... :)

      Sil
    2. Hiç sanmıyorum :))
      Beklentin olmayınca daha iyi oluyor. Hiç beklememek en güzeli maalesef..

      Sil
    3. Bence beklemeliyiz, umutsuz olsakta, o zaman belki bir şeyler başarabiliriz :)

      Sil
  13. Ne iç karartıcı bi yazı bu böyle dicem amaa kızma lütfen.
    Evet ne yazık ki söylediklerin gerçekler ama her zaman olduğu gibi yine(!) gerçekleri duymak acı veriyor.
    Ama umutlarımızı kaybetmemeli her şeyin bir gün güzel olacağına inanmalı ve o yolda ilk adımı atmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, karartma o güzel içini :) Ben umutları saklıyorum her şey yeter ki kısa sürede ortaya çıksınlar :)

      Sil
    2. hehehe yok yok karartmıcam cık cık cık bu yazın bile karartmıcak ki bana neeee :)
      umarımmm ennn kısa sürede ortaya çıkarlar :)

      Sil
    3. He tamam.. İnşallah, diyelim :)

      Sil
    4. İnşaAllah tabi canım her daim :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam