9.08.2015

#esmiyor

Kış ayında nasıl bir dua edilmişse, nasıl totemler, nasıl adaklar yapılmışsa bu yaz ramazan ayından sonra cehennem sıcaklarıyla bizi boğmaya başladı. Tamam kardeşim isteyin havalar güneşli olsun, çocuk, soy sop alalım dışarı çıkalım, kuşlar ötsün, böcekler cıvıldasın da bu nedir arkadaş, sanki kış ayında kombiyi fulleyip evi cehenneme çevirmek gibi bir şey.

Yaz ayları bu sıcaklığından ötürü bir blogger için en verimsiz dönemdir. Çünkü hem ne yazacağını bilmez hem de bir şey yazarken terden su olur. Hani ne yazsa yazsın bir şey onu sabote edemez duygularını yaşayamaz, eee lanet! der yazamaz olur biter. Yazılan yazılarda kısa laylaylom tarzı olur. Neyse bugün bugünkü yazımızda #esmiyor diyoruz ve yazın serinlemek için neler yapıyor onu yazıyoruz:
Hep nemden hep...(Foto: Wanted filminden)
#suiçme ve #soğutmaterapisi
Sıcak hatta ve hatta sımsıcak bir gün yapılan tek şey su içmektir. Serinlediğini zanneder insan ama soğuk suyu içtikçe vücut daha da hararet yapar ve yanma eylemi daha da fazlalaşır. Zamanla vücut ısısı 38 dereceye ulaşmaya başladığında suyun vermediği serinliği şişesinden arayan insan türü yandım Allah soğut beni... şeklinde dualara kalkışır.

#çıplakdolaşma
Erkeklerin çokça yaptığı "Ev ulen rahatız, yayılalım..." politikası sonucu gerçekleştirilmiş bir serinleme politikasıdır. Sadece şortla evde volta atan erkek insanı, giyinme eylemini kapı çalıp annesi geldi diye üstünü giymeden açtığı kapıda komşuya üstsüz yakalanma ile son bulur.

#tümpencerleriaçma
Bu çokça yapılan bir eylemdir, sağı solu açıp, rüzgar nerden gelse kabulümdür düşüncesinin bir uygulamasıdır. Genellikle gündüzleri bir işe yaramayan bu uygulamada dışardan buz gibi serinliğin gelmesini beklerken her yerin asfalt kaplandığı bir şehirde asfaltın sıcaklığının pencereden giriş yapmasıyla son bulur. Ama akşamları bir serinlik söz konusu... Bu eylemin fakirlerin en büyük fantezisi olduğunu unutmayalım ve şu sözü bir yere yazalım: "Zengini klima, fakiri cereyan çarpar..."

#duvarlaraayaksürme
Nedensiz bir Türk geleneği olduğunu düşünüyorum ama işe yarıyor. Pencereden gelmeyen serinlik özellikle gece vakti vücudun istemsizce duvarla temas etmesi ve orada serinliği yakalamasıyla ara ara duvara ayak, kol bazen vücut dayandırılarak vücut sıcaklığını düşürmeye katkı sağlanır.

#balkondayatmak
Baktın iş olacak gibi değil bir minder al at balkona yat sabaha kadar. Ama bu eylemde en büyük risk gece serinliğin verdiği huzurlu yatışta yattığın yerden geçen bir böcek, kertenkele tarzı bir canlının ağzınızdan, kulağınızdan vücudunuza giriş yapması sorunudur. Dikkatli olmak yattığınız yer serin olsa da güvenlik önlemi almak gerekir. Yoksa sabah kalktığınızda "Çok güzel uyudum ama ağzımda bir tat var çözmedim!" diyebilirsiniz.

#vantilatöraşkı
Herhalde milletçe yaptığımız en büyük fantezidir. Vantilatörü aç ve önüne yat, çevrilme düğmesini kapa hep sana serinlik gelsin annen kafaya bir terlik uçursun sonra çevrilmeyi aç. En net aldığımız serinlik çeşidi budur yalnız, çok fazla çalıştırdığımızda ay sonu gelen elektrik faturası aldığımız serinliği, cehennem sıcaklığına dönüştürebilir maazallah.


#yağmurduası
Bu son çare artık yapacak bir şey kalmadığında insan yine her zaman olduğu gibi yaradana el açar ve ondan azcık, birazcık yağmur ve serinlik ister. Tabi duası kabul olursa ne ala...

Şu sıcak yaz gününde bir nebzede olsa güldürebildiysem sizleri ne mutlu bana, eğer varsa sizinde yöntemleriniz yorum formuna yazın gülelim eğlenelim, sevgiyle kalın...


39 yorum:

  1. Çok güzel yöntemlermiş duvara ayak sürme favorilerim arasındadır, herkese tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde favorilerim arasındadır aslında :))) Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Hayatının hatrı sayılır kısmını güneyde 40+ derecede geçirmiş biri olarak, önerim #civiciviyisoker metodu. Yani bırakın soğuk suyu, sıcak çay/kahve tüketin. Hararet filan kalmıyor. Bir de yelpaze buldum geçenlerde. Bir düğünde hediye olarak dağıtılmıştı. Gerçi o düğün sahibi çift ayrıldı ama benim işimi görüyor ne yalan söyliyim. Lokal de olsa bir serinlik mutluluğu veriyor.
    Ve şu verimsizlik hissini ben de sevmiyorum :( Blogumun ağustos yayınlarını inceledim, genelde bir bezginlik, bitmişlik, tükenmişlik hakim. Umudum Eylül.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. #civiciviyisoker güzel metod ama bende yaramayabilir çünkü ben çay kahve içtikçe daha da susuyorum :))) Ama bir de senin için denemek gerek. Yelpazeye gelirsek anısı olan değerli bir eşyaya sahipsin bak :))) Biraz kötü anı ama neyse :) Bahtları açık olur inşallah, her evlenen mutlu olacak değil de düğünde yelpaze hediye etmek ne alaka, her çeyreğe bir yelpaze olayı mı acaba? :))

      Yazın yazası gelmiyor insanın, bende senle aynı fikirdeyim Umudumuz EYLÜL...

      Sil
    2. Yelpazeyi düğün hediyesi olarak (genelde magnet, çerçeve filan dağıtılır ya) masalara bırakmışlardı. Zaten çok sıcak bir Akdeniz düğünüydü. Acayip dua toplamışlardı. Fakat, dediğim gibi ayrıldılar. Umarım bundan sonra bahtları daha uzun süreli açık olur.

      Sil
    3. Anladım artık gelecekte bu yelpazeler kalkınca el vantilatörlerinden verilecek herhalde :) Mutluluk evlilikle bulunan bir şey değil, inşallah hayatları pak temiz olur.

      Sil
  3. :):):)nemden hep nemden...esmiyooooorrrr!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep nemden hep :))) Yanıyoruz buz atın :))

      Sil
  4. bizim buralar esiyor artık :)
    gerçekten bir ara kulaklıkla müzik dinlerken sıcakta patlama noktasına gelmiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin orası neresi geleyim de ağırlayın beni bizim burasına güneş çok aşık herhalde ilişki ilerdedikçe daha da yanıyoruz :)))

      Sil
  5. Başlığı görüp ilk bi "EVEET!" dedim ya. Neredeyse her "esmiyor" tagine photoshopla kendimi yapıştırıcam bu nedir böyle

    Hani demişsin ya cam açıp esmesini bekliyor insan ama asfalt sıcağı geliyor diye. Benim şuan olduğum yerde çift şerit asfalt bi yol dışında her yer ağaç ama yine de yaprak kıpırdamıyor :) -biraz yalan oldu aslında son 2-3 gündür esiyor hatta gece hırkasız duramıyorum-
    Yalnız şu çıplak dolaşma olayı bana çok çektirdi. Kendi evimdeyken (bir evim varken :'( ) geçen sene staj dosyalarımı okula teslim etmek için yazın ortasında okula gitmiştim hazır oradayken de kalayım demiştim. Bir gün üst komşum ben balkonda otururken üstüme üstüme halı silkelemişti ben tozdan temizlenip yukarıya doğru sarkana kadar da gitmişti diye yukarı çıkıp uyarma gereksinimi duymuştum. Hani "ben evdeyim, temizliğini dikkatli yap insan var aşağıda" şeklinde atarlanacaktım ama yukarı bi çıktım anne falan yok evin genci de tam tanımladığın şekilde karşımda. Bir anda mal oldum öyle görünce (kapalı bi teyze annesi onu bekleyip oğlunu öyle görmek şaşırttı tabi) annesi geldi sonra söyledim ettim falan kapı kapandı merdivenlerden inerken anne "genç kız o kapı öyle mi açılır? insanda bi ar, edep, haya olur" diye bağırmaya başlamıştı. Güzel gülmüştüm çocuğun haline ahahahaha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap shoplu resmin kullanayım bak :)

      Ya yalanı kes yorum yaparken bizim burda esiyor demeyin, yanıyoruz diyorum eriyoruz diyorum acıyın bize, esiyorsa da esmiyor diyin :)))

      Hahaha süper, insan neyle karşılaşacağını bilemiyor :)) Vallaha o günden sonra o çocuk kapanmıştır :))) İyi çocuk yazmamış, yürümemiş sana, ve annesini tebrik ederim :))

      Sil
    2. Üşenmezsem bir gün o çok muhteşem, sanat eseri tadındaki çalışmaları atarım artık ahahahaha.

      Biraz karadenize doğru gelmeye başla sen istanbuldan çıkmadan o zaman kesin hissedersin sen de demedi deme bak :D

      O anneyle mi? Valla annesiyle aram çok iyiydi cesaret edemezdi öyle bir şeye ahahaha. Diyorum ama kendi abimin de pek bir farkı yok -_-

      Sil
    3. Tamam mailden at bekliyorum :))) Vallaha ben karadenizliyim rüzgarını özlüyorum kurbanda gidecem inşallah toprağıma :)))
      Hımm belki ufaktan bir cesaret ederdi ama :)) Bende bu aralar öyleyim ama genellikle daha önceden dilim yandığı için gözden bakıyorum sonra acele ile tişortümü giyorum genellikle ters giyorum ama olsun hızıma hayranım.

      Bu arada bitir tatilini şu İşsiz Bekar Bloggerlar buluşmasını yapalım, Mezunu attım çünkü yeniden öğrenci oldum :)))

      Sil
  6. Ben buraya birşey yazmıştım ya gelmemiş mi şoktayım :D sildin mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu neden sileyim, hele ki senin yorumunu gelmemiştir yorum. :))

      Sil
    2. Begenmemiş olabilirsin, yanlışlıkla elin sil butonuna gitmiş olabilir :D ne yazdığımı da hatırlamıyorum. Tüh gitseydi birinci yorumcu olacaktım :D yazıda bir cümlen çok hoşuma gitti çaldım o cümleyi. Artık o benim. :D

      Sil
    3. Hahaha cidden silmedim onu merak etme senden ötürü ya da blogdan ötürü bir sorun olabilir. Hangi cümleyi beğendin yazda bileyim ki öyle cümleleri kurayım :))

      Sil
    4. Hadi tamam inandım :D Şu kış ayında kombiyi fulleyip evi cehenneme çevirmek yazmışsın ya tamam orayı okudum koptum yazıdan. :D oooo fena olmaz hani :D sen yaz ben twitterda satarım hahah:D

      Sil
    5. Ya onu bir kere yaşadım çok feciydi, ayrıca yazarız merak etme :)))

      Sil
  7. Merhaba ruhsuz atmaca yazılarını severek okuyorum.Diline aklına kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim varolun mutlu oldum :))

      Sil
  8. Duvara ayak sürme konusunda tek olmadığıma sevindim.Yasasıııınnnnn :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hareket bizim için milli bir ritüel, kimse yapmadım diyemez :)))

      Sil
  9. Sıcaklar,gerçekten bilhassa gergin insanları yay gibi gerdi.Asıl etken nefes aldırmayan yüksek oranda nemdi.Evet soğuklar gitmek bilmemişti bu sene ,ama sıcağn da insanı canından bezdirmesi olayıyla karşı karşıyayız.Serin günler dileğiyle kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hani bu sıcaklarla afrikada ki insanların halini anlamak mümkünkü daha sıcak, nem görmedik biz.

      Sil
  10. Sevgili ruhsuz atmaca bazı blogları takip edemiyorum ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu takip etmek istediğin bloglarla alakalı bir durum olabilir, ama size en iyi yardımı Blog Hocam yardım edebilir ona bir mail atın yada blogundan ulaşın gördüğü zaman illa ki yardımcı olacaktır.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Esmiyor, yağsa da fırtına da kopsa esmiyor :))

      Sil
  12. valla nazar değirdin güzelcik sıcacık havaya be ehehe :) nası yağmurlar yağdı izmire . gerçi klimadan zatürre felan olcaz yakında azcık soğusa fena olmaz.
    ne yöntemler varmış sende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul da da nazar değdirdim ama burda yağsa da sıcak yağmur damlaları yağıyor sıcaklık 30 iken 40 oldu yanıyoruz :) Yöntemler yıllarda denenmiş ve tecrübeyle sabit yöntemler başkan :))

      Sil
  13. Eglenceli bir yazi olmus.Tatildeyken boguluyorduk, eriyorduk resmen. Allahtan tatil bitti , eve dönüyoruz, orasi serindir derken ,ucaktan indik hava Bomba gibi Hamburg'ta :(
    Neyse ,ertesi gün yagmur yagdi da rahatladik...Burda simdi esiyor hava ,kiskanmayin ne olur :)

    Biz üsüyüp ,donarken sizler günesli havalarda terliyorsunuz...tatilde Klimalardan ,burada da cereyanda kalan yaz günü soguk alginligi geciren yine ben :( siz dikkatli olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz ayı sizin için macera ayı olmuş desenize. Esiyor demeyin diyorum esse de esmiyor sizin gibiyiz halinizden anlıyorum diyin :)))

      Dikkat edin geçmiş olsun yazın hastalığı da kötüdür.

      Sil
  14. Ben yağmur duası ve hatta şu beklenen mini buz çağı duasına başladım :D :D
    Diğer maddeler tamamen gerçekleştirildi ve bu sıcaklar karşısında çaresiz kaldı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir dua türü istiyorum ne yapsam sonuç alamıyorum, kendimi süs havuzlarına atasım var ama oralarda sıcak :))

      Sil
  15. Çok sıcak gerçekten ve #esmiyor... :)

    Bloglar da ıssız, bazen sadece ben yazıyormuşum gibi hissediyorum. :) yavaş yavaş canlansa bloglar artık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallaha daha var millet tatilde, kimsenin yazası gelmiyor, bir iki ay sonra canlanır buralar. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam