26.01.2016

Umudun Yolu Kayıp...

Bazen bırakman gerekir kendini hayatın akışına, hiç anlamını bilmediğin yurtlara uğrayacağını bilircesine. Zaten bu dünyanın acımasızlığında umut dediğimiz şey insanların günlük hedefleri değil midir? Çalışan, emek üretenin hedefi değil midir umutlarla ördüğü hayat?

Kimsesiz sokak köşesinde terk edilmiş köpeğin, yeri yurdu yakılmış yıkılmış, kendisine ait olmayan bir savaşa sokulmuş mültecinin hayalleri değil midir umut... Ah umut yolun kayıp, yurdun yok, çürüttüğün benliklerde... Kime güleceğini bilmezsin, uğrunda pervane olanları evire çevire soyarsın, sonra "Tekrar Dene!" dersin, ah umut yolun kayıp, fakirin düşmanı umut...

Kimsesiz kalmadık mı dünya da umutlarımızla, onları değerli bir taş zannetmedik mi?, onları ayaklarımıza çorap öremedik mi?, onun için çalışırken geçen günlerimiz aslında var olan kandırmacanın bir sonucu değil miydi?  "Ya tutarsa!" diye giren hayatımızda aslında kendimize yarattığımızı zannettiğimiz umutlar, aslında bu dünyanın lortlarının bir aracı değil miydi? ah umut yolun kayıp yersiz yurtsuz bıraktın fakirleri...

The Rasmus- October and April
Ah umut...
(Foto: The Rasmus Klibinden)
Umutlarımızla kimsesiz kaldık, artık yutkunamıyoruz, tükettiğimiz güzel şeyleri bir hiç uğruna harcadık, umut denen şeytan için. Önce bizi güzel şeyler olacak diye var olanla yetinmeyi öğretti, sonra bize dünyada olması muhtemel hayaller için yaşaması emretti. Günleri tükettik, her olana olsun yarının sonu aydınlık dedik, mülteci olduk, kimsesiz olduk, kaybettik, ah umut yolun kayıp, seni zifiri şeytan...

Hayaller bir insanın en güzel şeyleridir, öyle değil mi? Peki bunu sana kim söyledi? "Umut" Nasıl söyledi ve bunu nasıl söylersin, bir ömür boyu çalışıp lortların umutlarını yeşertirken yaşlanan bedenine. Hayaller bir insanın afyonudur, her gün sulanan bir diken yalancı bir güldür. Kurutulan her şey gibi hayallerde kurur, ah yalan dünya ve bunu yapanda yeşertilen imkansız umutlardır. Ah umut yolun kayıp, hayata kibrin, küfrün baş mimarı...

Coldplay-Trouble


27 yorum:

  1. Yine Ruhsuz ve yine karamsarlık dolu bir yazı. Ama bu defa haksızsın diyemeyeceğim ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karamsarlık benim hayatım yapacak bir şey yok, zaten şu fani hayatta insanlığın haline, düştüğü trajediye, komediye bakarsak karam karam karamsarlık olmalı.

      Sil
  2. iÇİMİZİ AÇACAK ŞEYLER OLUYOR DA BİZ Mİ DİRENİYORUZ SANKİ..ÖYLE DEĞİL Mİ ATMACA :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey karanlık bu dünya da küçük mutluluklar bizim için bulunmaz hint kumaşı olmuş :)

      Sil
  3. Ağıt yakar gibi olmamış mı yaa bir tek bana mı öyle geldi :D bence gayet eğlenceli yazı olmuş belki de umut denen "şeytanın" yokluğunu artık kabul ettiğim için olabilir .
    Trouble coldplay 'in en sevdiğim şarkılarıdann!! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir ağıt, sitem artık kim nasıl anlamlandırırsa o tarz bir yazı yazmaya çalıştım, yaşayışla alakalı olduğu için benim yazdığım tarzda bu da becerebiliyor muyum orası soru işareti. :)
      Yazıyı nedensiz yere bana yazdıran şarkı. :))

      Sil
  4. Bazen bir şarkıdan bazende bir cümleden çok şey dökülüyor satırlara bazende bir yabancı gülüşten aslında... Çok şey var umuda dair yazacak cümle kelime ne ararsan daha umudun bir sonu yok tıpkı bir yol gibi nereye varacağı belli olmayan bir umut işte ..Ah umut sahipsiz kalmış bir yolun yabancı misafiri ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuda bu kadar şey yazabiliyorsak onunda bir kandırmaca olduğunu görmemiz gerek, her umut aslında bir yanılsamanın, bir halüsilasyonun başlangıcı. Var olanla yaşamamanın ya da yaşayamanın bir yalanı diyebilirim. Teşekkür ederim güzel yorumun için. :)

      Sil
  5. Abi bir kere mutlu bir şeyler yaz okurken içim kararıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün gelir yazarız bu aralar hallerden dolayı böyle :) Ama arada yazıyorum iyi bir şeyler, denk gelirsen ne mutlu sana.

      Sil
  6. "Umut en büyük kötülüktür. İşkencenin süresini uzatır." Böyleydi ya da buna yakın bir şey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalan olan her şey kötüdür umutta öyle.

      Sil
  7. Umut etmeyi hiçbir zaman bırakamadım.
    Her şeye ragmende bırakmayı düşünmüyorum.
    Bazen kendimi fazla kaptırsamda olsun.
    Salla gitsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten insanın en büyük inançsız dayanağıdır, bırakman zor ama işte sonuçları zarar veriyor bu meletin.

      Sil
  8. Umutlarım ve hayallerim olmadan yaşamayı düşünemiyorum.O zaman yasamanın anlamı kalmaması bir şey.Boşuna yaşamak gibi bir şey.
    Evet sonunda büyük yaralar almakta var ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umutlar olmadan tabi ki insan ne yapabilir ama bu bağışıklığı sağlayan da o, ve günlük hayatın yaşayışını bir kenara bırakarak olması muhtemel olmayacak hayallere daldıran ve belki de hayatının en güzel yıllarını o olmayacak umutlara harcamak benim derdim bu.

      Sil
  9. The rasmus görselini görünce bi heycanlandım, yazıyı bile okuyamadım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be bir resim nelere gebe. Tam bu resmi açıklayan bir yazıydı onuda okuyaydın keşke :))

      Sil
  10. Allah gerçekleştirmeyeceği şeyin hayalini vermezmiş.. Gerçekleşmesini umut ederiz hep. bazen sancılı bir süreç bazen mutlu bir zafer, kaleminize sağlık yazınız insana ilham veriyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama o konuda yaratanın insanların hayalci olmadığını düşünüyorum, çünkü günümüzde çoğu insan çok yaşıyacağını düşünerek ibadetlerini erteliyorlar, aslolan benim dinimizde gördüğüm hayalden çok gerçeklerin uğraşıdır. :))
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için, çok mutlu oldum :)

      Sil
  11. İnsan bu işte umut yok olursa inamta yok olur sonra iman da yok olur ve insan küfre sürüklenir.Umutvar olmalı insanlar...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ya umutlar olmalı ama körü körüne bağlanmamalı, bugünü de yaşamalı insan. :)

      Sil
  12. Ne tarz düşünceler içinde yazdın bilemiyorum ama baya güzel bir yazı çıkmış ortaya ya, okudukça darlandım tabi ama bu yazının güzelliğinden kaynaklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok karmaşık bir yaşayışlık içinde yazdım, yazamadıklarım çok aslında :) Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Eminim ki yazamadıkların çok daha fazlasıdır bundan, kendimden biliyorum. Depresif şeyler yazdığım zaman genelde yansıtmak istediklerimden çok daha farklı şeyler çıkıyor :)

      Sil
    3. Aynen, aç acın halinden anlar. Aklımızdakileri yazsak sıkıntılar kalmayacak aslında problem orda. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam