27.05.2016

Üç Nokta, Bir Ünlem...!

Gecenin bu saçma gizeminde yine aklıma takılmış deli sorular,
İnsanlar neden ölür?
Yine günümdeyim, o muhteşem muhteva yaratan günüm,
Çoğu kez kimsesiz kalıyorum, 
Zaten kim'leri, kimi'leri çok görmediğim bu hayatta...

***
Sahi insanlar neden ölür?
Ya da
Neden yaşar?
Yaşar mı?
Yaşamalı mı?
Deli deli sorular saçmalamayalım...

***
Fury-Brad Pitt
Sahilerle örtülü sahicilik...
(Foto: Fury filminden)
***
Kimsesiz kalıyoruz, bu saçmalıklı dünyada...
Gözyaşlarımız da örtmüyor artık yaslarımızı,
Çabalıyoruz bir yere gelelim diye, 
Geldiğimizde de gördüğümüz kırışmış, buruşmuş yüz çizgileri...

***
Sahi neden yaşıyoruz?
Kuşlar uçuyor diye mi?
İnsanlar kimsesiz kalıyor diye mi?
Namlunun ucuna mermi koyuyor diye mi?
Yoksa o namlunun tetiğine basalım diye mi?
Sahi niye...
Üç nokta, bir ünlem....!
Sevgiyle Kalın...

Fury-Soundtrack


17 yorum:

  1. Nokta . Çünkü sen zaten neden yaşadığımızı sorgulayarak neden yaşadığımızı söylemiş oluyorsun sorgulamak için burdayız ..Kaldık ki neden burada olduğumuzu bilsek emin ol burada olmazdık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyoloji dersinde hocamız bu tarz konular hakkında bahsederken; "İnsan aklının bilinçli eylemi..." diye bir cümle etmişti aydınlama için, ben daha bu hayat için bilinçli eylem yapamadım, ya çok geç kaldım ya da başka bir şey ancak hala zevk alamadığım bu hayatta bu sorgulamalar sadece bir bahane olarak görmeye başladım. Çünkü sonuca ulaşamıyacam, keşke emin olsaydım burada neden olduğumda en azından bilmediğim bir şeye üzülmektense bildiğim bir şeye üzülmek mantıklı olurdu. :(

      Sil
  2. Ölüm bilinmezliklerle dolu olduğu için yaşar insan, en azından burada birazcık da olsa bildiğimiz bir şeyler var diye. Ben en dindar(hangi dindense) insanın bile ölümü bilinmezlik olarak gördüğünü düşünüyorum. Sonuçta dini kitaplarda ölüm değil ölüm sonrası hakkında vaatler vardır yalnızca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası öyle ama dindar insanlarda bu korku aslında bilinmezlikten değilde biraz korkudan ileri geliyor en azından çok fazla inananlarda böyle. Çünkü günahkar olarak gitmek onlar için kötü bir durum. Bir filmde görmüştüm, orda insanların en büyük korkusu ölüm değilde o iki saniyelik can çıkma esnasında canın ne kadar acıyıp acımayacağıdır, demişti, haklı vessalam. Fakat bilinmezlik tabi ki beni de öldüren korkutan herkeste de bunu yaratan, bir uçurum ona bir şey diyemem...

      Sil
  3. Bu ne dünya kardeşim giden gidene..

    YanıtlaSil
  4. Her güzel olan güzelliğini heybetini göstermek ister. Allah da bilinmek için insanı yarattı. Savaşı yarattı barış anlamlı olsun diye inanançsızlığı yarattı inanmanın anlamı olsun diye. Ve bizim anlamımız hangisi seçtiğinizde alakalı. Kul olabilmek için yaşıyoruz. Tıpkı yazının aklımızdakileri dökmek için varolduğu gibi. Tabi bunlarda benim düşüncelerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu ikilemlerin karşıtlığını Allah yaratmadı. Allah hiçbir kulunun dünyaya savaşması, birbirini öldürmesi için göndermedi. İnsanlık bunu böyle yaptı ve suçu, ya da buna suçlama demeyelim, bu yalanı böyle beyan etti. Akıl bir kulluğun en büyük göstergesi, zaten inanan insan, yaradanın verdiği bu eşsiz aklı kullanan insan ama gel gör ki, şu yalan dünya da sanki hiç ölmeyecekmiş gibi düşünenlerin cehenneme çevirdiği ortamda yaşanan mazlumluğu. Çok teşekkür ederim değerli yorumun için.

      Sil
  5. Sabahın saçma kasvetinde de akla bu sorular takılıyor. Geceden biriktirdiklerini odanın başköşesinde hazır ola geçmiş vaziyette buluyorsun. Çoğu zaman kimsesiziz. Ya da senin gibi düşünenlerdenim, bilmiyorum. “Yaşamalı mı” sorusunu yuvarlak içine alırken “yaşıyor muyuz” sorusu dolanmaya başladı zihin köşelerimde. Sabah da çıkamıyorsun bu işin içinden…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geceler çok soru sorduruyor insana, sabahlarda gecenin sordurduklarına esnetiyor hallice; tek sorun gecelerin sorduklarını sabahları değiştirememek, onu yapsak muazzam olacak, onu yapabilir miyiz? orası da işte bu yazıya paralel üç nokta, bir ünlem...! :)

      Sil
    2. Bu gidişat, bize başka noktalama işareti koymamıza izin vermiyor. Müzik yine nefis. Tam kulağıma layık :)

      Sil
    3. Malesef, hani koydursa inanmayacaz zaten koymayaca. :) Filmleri izlerken, oyunları oynarken en dikkat ettiğim şeylerden biri müzikleridir. Fury'in müzikleri cidden iyi, tam anlam yaratıp, psikoloji bozmalık :)

      Sil
    4. "Biz bu çağın fiyakalı kaybedenleriyiz" sözünün fiyakalı askerleriyiz biz. Gerçekten müzik nefis. Bunu dinleyip şimdi bir şeyler karalıyorum. Hepten mahvoldum ::)

      Sil
    5. Aynen, bari ufak tefek bir şeyler kazanaydık sonra kaybederdik. :) Filmi izle sonra, soundtrackleri de dinle, bir tanede daha vardı onu da paylaştımıştım galiba o da iyiydi. :)

      Sil
  6. Varlıkla yokluk arasında sorgulanacak ne çok şey var

    YanıtlaSil
  7. blog keşif etkinliğinden sizi takip ediyorum ben de bloğuma beklerim
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam