5.06.2016

Son Yumruk...

Yine bir performans vakti geliyor, bir ruhu son yolculuğuna uğurlamadan evvel. Göz yaşları acı bekleyiş içinde, akmayı, kanatmayı bekliyor, kırgın yürekleri. Hüzün bir ihsan eylemiş bu bedevi gönlü. Kimsesizleşmeye başlıyor, olmadık yere anlamsızca...

Yine bir kare, bir çerçeve sana neyin neden olduğunu anlatmaya çalışıyor, yine sarıyor film kendisini geriye, dolduruyor zihnini flashbacklerle... Yad et, var et, peki ya geri getirilebilir mi her düş gerçeklerin aldıklarını? ya da yeniden üretebilir mi geçmişte kalan mutlulukları?

Bir ihsan eyledi insafsız hayat, bir ihsan bin acı. Acının olduğu yerde bir insan neyi ne kadar anlamlandırabilir ki, hangi kelimelere anlam yükleyebilir ki. Mutluluk bir acının içinde ne anlam taşıyabilir ki! Bana kalırsa sadece ve sadece kendi kurtuluşumuz için insafsızca harcadığımız bir kelime olarak kalır, yani kirlenir...
Muhammed Ali Sözleri
Gidenler kimsesizleştiriyor hayatı...
Boşluğa düşmek, bu boşluk içinde düşlemek çok zor. Her görülmeyen karanlık duvar bir anlam getiriyor akıla. Her anlam kemirmeye başlıyor zihnin duvarlarını. Düşündükçe kayıp gidiyor gerçekler, insan olduğumuz, insaflı olduğumuz...

Beyin artık bir şeyleri nüfus etmeyi bıraktı, zihin denen insani yapılar kişisizleşti. Kayıplar çok fazla, bu kadar kaybın olduğu yerde gerçeği aramak, özgürlüğe sığınmak, düşlemek ve düşünmek çok ve çok acımasız...

"Hayallerini gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır."-Muhammed Ali
"Vietkonglar (Kuzey Vietnam) bana hiçbir kötülük yapmadılar ki ben onlarla savaşayım. (1967'de ABD ordusuyla savaşa katılmayı reddediyor)"-Muhammed Ali
"Allah'tan zenginlik istedim, bana İslamı verdi"-Muhammed Ali
"Bir korumam var. Gözleri olmasa da görebilen, kulakları olmasa da duyabilen, hafızası olmadan her şeyi hatırlayan. Bir şey yaratmak istediğinde ona sadece 'ol' der. En gizli düşüncelerini bile duyandır. Tahmin et bu kimdir. O Allah'tır. O Benim korumamdır, o senin korumandır.(Katıldığı televizyon programında koruman var mı? sorusu üzerine verdiği cevap)"-Muhammed Ali
Muhammed Ali'ye ithafen, ruhu şad olsun...
Sevgiyle Kalın...

Rammstein-Mein Herz Brennt

4 yorum:

  1. Dünya üzerinde taraflı tarafsız sevilen birisiydi Muhammad Ali. Gerek sözleri, gerekse davranışları ile de büyük bir örnekti, Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen söylediğin gibi büyük bir insandır mekanı cennet olsun.

      Sil
  2. 'Allah'tan zenginlik istedim bana İslamı verdi' sözü beni çok etkilemişti. Örnek alınası bi insandı. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani çocukluğumdan beri yüzde yüz hayatımda olan, çok takip ettiğim biri olmasa da yaptıklarını düşününce insanı çok üzüyor. O sözü cidden çok önemli, ancak içten seven isteyen birinin söyleyebileceği, kalbinden çıkabilecek bir söz...

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam