11.03.2017

Parodi: Voltların Gücü Adına "SayaçMen"

"Saatiniz mi bozuldu? Sınavınız var ve elektrik mi gitti? Sevdiğinizden elektrik mi almıyorsunuz? Yoksa anlık yoksa anlık voltajınız mı düştü?" İşte çözüm basit, elinizi prize sokun ve üç kere "Sayaçmen, sayaçmen, he yo sayaçmen" diyin işte o zaman karşınızda beni göreceksiniz.

Aslında bir iki hafta önce elektrik kurumunda yaşadığım alengirli iş sonucu kuzenimle birlikte aklımıza gelen bir hikayeydi bu. Televizyonda gördüğümüz bazı haberler vardı: "Adına 1926 yılında elektrik faturası borcu kesilmiş! Fakat ne komik herif o tarihte yaşamıyordu." şeklideki haberleri görür gibisiniz. Bana da bulunduğumuz ilin elektrik kurumundan güncelleme tarzı bir bilgi mesajı gelmişti. Hikaye şöyle o zaman:

Oturduğumuz bina aile apartmanı olduğu için ve binayı dedem yaptığı için elektrik saatleri dedemin üzerine kayıtlı idi. Belli bir zaman sonra nasıl olduğu bilinmez faturanın birine baktığımda (Faturalarda TC. kimlik no'sunun  son 3 hane 4 te olabilir yazar.) kendi kimlik no'mu gördüm. Başlarda dedem burda yaşamadığı için benim isimde benzer, kurumda hazır güncellemeyle uğraşmamak için benim üzerime güncellediler diye düşünmekteydik, 5-6 yıl bu şekilde faturalar gitti geldi.

Yakın vakitte haberleri de göründe dedim, güncelleyeyim kuruma gittim kuzen, abla, ben falan. Çalışan kadına kimliğimi verdiğimde, kadın Tc mi sisteme girmesiyle verdiği tepki şu oldu:
"Beyfendi bu siz olamazsınız!!!"
"Hayır benim efenim, kimliğim."
"Beyfendi bu siz olamazsınız, imkansız!" dedi.

Sayaçmen
Sayaçmen

O anda ufaktan içe doğru bir sıcaklık geldi. Kendi kendime öldüm de ahiret sırasında böyle bir kul yok arkadaş, sen yoksun mesajı mı veriliyor diye düşünmedim değil.

"Nasıl ben değilim iyi bakın" dedim. Ve aldığım cevap:

"Beyfendi isim, Tc. doğru fakat sizin doğum tarihiniz 193*!" olması imkansız. Sonra Atmaca durur mu:
"Hanfendi demek ki doğmadan üzerime sayaç geçirip, sayaç kaçakçılığı yapacaklarmış besbelli." dedim. Kadın gülmedi haklı çok pis espiriydi.

Nitekim durum şöyle olmuş, sayaçları güncellemeye gelen herif, aboneleri bulup işlem yapmak yerine mernislere bakıp (öyle olduğunu düşünüyorum.), dedemle beni mixlemiş. İsimler sabit, dededen doğum tarihi, benden tc falan ortaya 193* doğumlu ama genç görünümlü bir Benjamin Button çıkarmış. Komikte bir anı oldu.

Bu anı sonucunda yarattığımız "sayaçmen" bir halk kahramanı olma yoluna itti, memurla konuşmaya giderken: "Yapın yapın tüm sayaçları bana yapın!!!" modunda bir kahramandım. Fakat olayın anlaşılıp güncellemenin yapılaması sonucunda gücünü kaybeden/devreden ve normal bir vatandaş gibi yaşamaya çalışan Logan'a dönüştüm. Sayaçlar gitti Men kaldı...  Sıkışırsanız, elinizi prize sokun ve Sayaçmen, sayaçmen, he yo sayaçmen, diyin. Hani olurda gelemezsem, ani elektrik gelir monoton hayatınıza 220 volt katarsınız...

Bu dönemin belli bir bölümünde çok yazı yazamıyorum merak eden olursa affola; tez, sınavlar, özel hayat yoğunluğu biraz alıkoyuyor.
Sevgiyle Kalın...

14 yorum:

  1. Hahhaaa! Süpersin. 'Böyle bir kul görünmüyor', ne fena güldüm. :D Konu her ne kadar problemden ibaret olsa da anlatım müthişti Ruhsuzatmaca. Keyifle okudum, gülümseyerek. :) Çoook teşekkürler, sevgiler. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülmek önemli. :D

      Sil
  2. Bu arada benim takibim uçmuş sende de. :/ Birkaç gündür takip ettiğim birkaç başka arkadaşımla da aynısı oldu. Neden oluyo anlamadım. Yeniden takibe aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de aynı durum var vaktim olunca bakıcam inşallah, yeni bir düzenleme yapıyor galiba sistemsel bir sıkıntı. Teşekkür ederim. :D

      Sil
  3. Blogger aleminin en yaşlı yazarı sayaçMen :) güzel bi anı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlılık başa bela. :D Sayaçmen, voltların gücü adına... :)) Teşekkür ederim, benim için hoş değildi bakma. :D

      Sil
  4. Harika bir ironi. İlgiyle okudum. Pratik zekalı bir çalışan sayesinde süper kahramana dönüşmek güzel olsa gerek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha hayatım olmuş ironi. :D Teşekkür ederim.

      Sil
  5. ahahaahha mikemmel bir anı ya :D beyefendi bu siz olamazsınız nayır nolamaz falan :D şimdi çağırıceğim sayaçmen sayaçmen diye gaza geldim ahahahasdfghjk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani tam dramatikten biraz dramatik. Haha o an fenaydı, iyi bakın falan dediğimi hatırlıyorum orası da acıydı. :D Bırakma blogunu bu arada, isim değiştire değiştire karıştırıyorum artık kim kimdir diye. :D

      Sil
    2. ben bile en son ki ismim neydi diye düşündüm yenisini açmadan:D gerçi açsam nolcak ya eski bloggerın havası gitmiş le yan drama falan da kapatmış blogları. e sende gidersin bir seneye bende survivor misali buranın şampiyonu olurum asdfg

      Sil
    3. Hahaha yenisini açma bende kim kim diye artık farkına varamıyorum. Hiçbir şeyin havası gitmez, sen varol onlarda gelecek merak etme. Benim gitmem çok söylenen ama zor olan bir şey ama yazım sıklığım azalır o ayrı. Burası survivor :D

      Sil
  6. Sayaçmen kadın gülmemiş ama ben güldüm:) devlet işleri tam bir karmaşa. Yazında benim adıma bir kurum bana 4.500 lira borç çıkarmıştı . Hayata o gün küfrettim:) Allah'tan sonra düzeldi hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden karmaşa, hani hatayı onlar yapıyor temizlemesini senden istiyorlar. Benimkisi biraz zararı ne olursa olsun bize dokunacağı için iyi oldu çünkü dedeme mesajlar gitse haberi olmayacaktı bana geldi icra olmadan hallettik. :D

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam