23.06.2017

Halet-i Ruhiye

Giderken gecelerin ardından bir zulme uğramış ruhun kimsesizliğe olan şükrünü kim bilir. Kim bilir sessizlikte mutluluğun olacağını, kim söyleyebilir hayatı sadeleştirmenin umut olacağını. Her beden çift yaşamak zorunda mıdır? Bir ilahi kudretler düşünmeyi kendine yetenek eylemiş bu insanlar ne yapsın bir olarak yaşamayı, oysa sadece çiftleşmek yetmez mi? Yetmez mi sadece tek vücut yeknesak bir umudunu sadece umut olarak bırakma...

Kimsesiz kalanlar daha çabuk yürüyor bu dünyada, kaybedecek bir şeyi olmayan bedenler, daha hızlı öğreniyor dünyanın emellerini. Çok çabuk çözüyor şehveti, çok çabuk çözüyor arzuların tezahürlerini, çok çabuk çözüyor bedensel kimyaların zaruretlerini...
Snopy
Dinlemek, düşlemek, kimsesizleşmek...

Çokça kimsesiz kaldığım oldu, çabucak atlatmadım ama hiçbir zamanda yılmadım. Hep nedenlerim oldu bu kimsesizlikler, başarılarıma birer kamçı oldu. Dünyayı öğrendim, dünyalıları öğrendim, kızmadım küsmedim yitirmedim. İnancım çok kuvvetlendi sadece, Allah daha da bağlandım. Üzülmedim, dua ettim, dua etmekle kalmayıp düşündüm, düşledim...

Yani insanın hayatı rus ruleti gibi bir şey kafana sıkma ihtimalleriyle dolu, ya da parçadan bütüne giden bir yapboz hali. Bazen mantıklı gibi görünen parçaları yan yana getiriyoruz ama şeklen doğru görünse de mana olarak yani görüntü olarak hiçbir halta benzemiyor, işte o zaman o parçayı ayırıp, doğru parçayı arayınca da anlıyorsun, doğrunun ne olduğunu, yanlışın neye vesile olduğunu... Düşünmek düşlemek dileğiyle...
Sevgiyle Kalın...

Ceza - Med Cezir

12 yorum:

  1. İnsan hayatı rus ruleti gibi demişsin ya, çok katıldım bu söze. Bilmediğin ihtimaller arasından bilmediğin doğruları seçme sanatı sanki. Bazen çok yorulmuş bazen de çok yalnız hissediyor insan bu seçimlerin arasında. Ne yapılır bilen yok. Sanırım düşünmek, düşlemek kalıyor geriye, tıpkı yazdığın gibi.
    Benim için de düşünmeye bir adım olmuş oldu bu yazın. Uzun zamandır yoktum buralarda, tahmin edilebilir nedenler; hayat ve seçim telaşları :) Bakalım, şimdilik dönebildiğimi hissediyorum. Yazın her zamanki gibi güzel ve bir o kadar da düşündürücüydü. Kalemine sağlık, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, aynı durumdayız, tez telaşı yüzünden instagram harici her şeye yabancılaştım. Sadece yazı giriyorum, zaten ruh halim hep çöküntü halinde. Umut olmak güzel, sen hayatta her şeyin deneyim olduğunu kendine öğütle, zaman her şeyin ilacı tabi kısa süreli zaman dilimleri bunlar, umut et umudunu kaybetme gerisi seni bulacaktır. Derin bir sıkıntın olursa sorabilirsin buralardayım ara ara yardımcı olurum. :)

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim, bunu bilmek bile yeterli :) Evet, umut daima, insanın tutunabileceği en güçlü dallardan biri sonuçta umut, benim de elimde kalan nadir şeylerden. Sevgilerimle :)

      Sil
    3. Her ne kadar soğuk bir insanda olsam imkanım oldukça yardım ederim. Her şey geçer daha çok gençsin, bu yaşadıkların ne ki. :)

      Sil
  2. Mavi ya da kırmızı hapı seçmek gibi bir şey işte hayat... Diğerini seçseydim ne olurdu diye düşünerek yaşıyoruz hayatı kimi zaman. Ama kesin olan bir şey var ki hiçbir insanın kendiyle mücadelesi veda edeceği o güne değin bitmeyecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, ama bazende ne olduğunu ya da olacağını bilerek yapıyoruz ya seçimlerimizi ve sonuç şaşırtmıyor işte o acı.

      Sil
  3. med cezir olmasaymış çok mutlu ayrılacaktım bu blogdan aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı biraz onun üzerine kurdum mecbur olmalıydı, sen yine mutlu ayrıl :D

      Sil
  4. Hayatımın her ihtimalle dolu olduğunu ve herkesin geçici olduğunu geçen gün bir kez daha anladım. Bazen ne yapacağımı bilemiyorum ve çok korkuyorum. Sonra korkmanın bir faydası hiç yok diyorum. Ruh halim ne bende bilmiyorum.
    Başlığı görünce aklıma direk Osmanlıca dedim. H ile başlamış kesin Farsça kökenli bir harf dedim:)
    Beynimin şuna ne odaklı olduğu fazla belli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah bende başka bir şey koyacaktım sözlükte gezerken bunu gördüm, mantıklı geldi. :)

      Sil
  5. Hayat sürprizlerle doluuu. İyi ve ya kötü. Yalnız olup atlatmak istediğin şeyler de oluyor, kalabalığa karışıp unutmak istediğinde. Ne yaparsan yap, her zaman kendin için en iyi olanı yap. Au revoir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, galiba birey olabilmenin ruhaniliği burda.

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam