21.08.2017

Rüzgarlara Doğru Uç Atmaca İkarus Gibi...

Bu esen rüzgar neyin esintisi... Doğudan mıdır? Batıdan mı? Yoksa kuzeyden mi?, güney bu kadar esmez çok kimsesiz değildir seveni çoktur. Nedir bu esinti, kimlerin hüznünü getirdi bana, kimler yine ağladı da rüzgara bıraktı göz yaşlarını... Yoksa bu esinti bütün hüzünleri esintisi midir ki bu kadar gözyaşı kokuyor... (İkarus'un Düşüşü)

Peki benim yaşlarım hangisine gitti, acaba benim yaşlarımı alanda böyle düşündü mü? Acabalar içinde beni de anladı mı? Sorular sormak, hüznümle dertleşmek istedi mi? Bilinmez, bulutlar sadece karanlık, yağmur yağdıracağı söyleniyor ama yağan sadece yağmur mudur? Bulutlar da hiç hüzünlenmez mi?

Gao Xingjian
Rüzgarlara Doğru Uç Atmaca İkarus gibi...
(Foto: Gao Xingjian eseridir, tarafımdan düzenlenmiştir.)

Ne kadar çok soru var, insan hayatı tam bir soru sorunsalı. Kaybetme üzerine şekillenen bu sorular hep umutsuzluklar üzerine inşa edilmiş. Artık anlamak, dinlemek, şans vermek kimliksizleşti. Herkes hüzünleriyle yaşıyor, hayallere boğuyor kendini. Ya da benim gibi olan varsa gözyaşlarını rüzgarlara bırakıyor. Belki görür de anlar diye...

Bir vakit ruhumun bir kısmını da bırakmıştım rüzgarlara sadece bende kalan üç beş nefret, birazcık sevgiydi. Şehre giden bir köylünün erzağı gibi kaldı ruhum. Sürem az, zamanım dar, yaşayışım ne kadardır bilmem ama son sevgimi de alacak rüzgarlar benden bunu biliyorum. Çünkü sevginin kaldığı yerler artık yara bir yerlerimde... Bu yüzden rüzgarlara doğru uç Atmaca İkarus gibi...

Sevgiyle Kalın...

In the Mood for Love - Shigeru Umebayashi


4 yorum:

  1. Çok etkilendim. Bence yağmurlar bulutların göz yaşları. Acımasızlıkların doruk yaptığı, mağdurların çaresiz kaldıkları, bir garip hâle dönmüş Dünya ile Ay'ın arasında Güneşin bile tutulduğu nadir bir gün yaşıyoruz oğlum.
    Üzülen, kırılan kalplerden yükselen acıların birikmesinden yerler de, gökler de etkilenir. Dünyada hiç bir şey boşuna değil. Yeni bir döneme girdiğimizden söz ediliyor hazır, sana hayatında sağlık, huzur ve şans dilerim. Sevgiler oğluma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelinen şu dönemde insanların insanlara tahammülü olmaması aslında birçok şeyi ortaya çıkardı. İnsanlar artık bırakmayı, yenisini bulmayı arzuluyor sürekli, ne ikinci bir şans ne ikinci bir anlama yer bırakmıyorlar abla. Doğa da buna küskün herhalde, bu niyetlerin dünyasında zor bir yaşam. Kendi açımdan yeni dönemden umutlu değilim abla. Bakalım çok teşekkür ederim aynı temennilerin katıyla seni bulması dileğiyle.

      Sil
  2. Sanırım almış :)
    Cevabı da rüzgar getirmiş :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüzgarlar çok şeyi taşır. Bana taşıdıkları hep hüzün. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam