17.11.2017

Atmaca'nın Şiiri

Sonuç olarak bir tapınak değilim,
İlklere gebe bir insan değilim,
Her lütufa evet diyecek beden değilim,
Hatalarımı kötüleyecek birey değilim,
***

Hüznü kendine alet edinen biriyim,
Hüznüyle her gece dertlenen,
Hüznüne şükreden bir faniyim...

***

Arada gider gelir,
Zihnimle cebelleşirim,
Zihnimin sevgi sözcüklerine inanırım,
Yok et dediğinde yok ederim...

***

Gidenlere gitme derim,
Gittiğinde dön demem,
Dönmek isteyene sırt çevirmem,
Dönenlere hayır gelme, isteme demem...

***

Fani kodlanmış dünyada yalnızlığa kızmam,
Yalnız olanı yadırgamam,
İnsani olana yönelir,
İnsafsız olana kin kusmam.
***
Ruhsuz Atmaca
Nitekim ölüm de kimsesizlik, ölümsüzlükte...
***
Her kış döneminde ihtiyacı olanın sevgilisiyim,
Sevme ihtiyacı olanın aracı olduğumu bilirim,
Az kullanılmayı yadırgamam,
Bu yüzden,
İşte bu yüzden,
Sabır kelimesini çok kullanırım,
Beni sevenin sabretmesini isterim,
Karşımdakinin sabretmeyeceğini bilirim,
Bilirim her zaman terkedilecek biriyim,
Her zaman ümitsizliği dost edinirim...

***

Sadece yeşili severim,
Üzerinde insan olmayan yeşili daha çok severim,
Çünkü insan denen mahluk yeşili sadece renk,
Yeşili sadece mangal için halı muamalesi yapar!

***

Doğayı doğallığında örerim,
Kendimi toprağa adarım,
Kimsesiz kalacağımı bilerek ölümden korkarım,
Sonuçta tapılası olmadım ve bir tapınak değilim,
İlklere gebe bir insan değilim,
Ölümü bilir, ölümden korkarım,
Nitekim ölüm de kimsesizlik, ölümsüzlükte...

....Ruhsuz Atmaca
Sevgiyle Kalın...

Poets of the Fall - Moonlight Kissed

21 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ruhumun ruhsuzluğuna sağlık diyelim. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kaleminize sağlık. Güzel ve düşündürücü :)

    YanıtlaSil
  3. Sen hiçbir zaman terk edilemeyecek harika bir adamsın. Yine yüreğinle benim hislerime dokundun. Ne güzel yazıyorsun be riv riv. Hep yaz. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim riv riv senin gibi yazamıyorum, bir şeyler yazıyorum. Keşke hep yazabilsek. :)

      Sil
  4. 'Her lütfa evet diyecek beden değilim!' bu iyiydi ;)

    YanıtlaSil
  5. özlemişim be.. ara ara yazılarını okuyup anonim yorumlar yapmaya yeltenmedim değil gerçi :) ama yazmadım bişe yazmadım diye hatırlıyorum emin değilim :D her neyse geldiğimde seni hala burda bulmak güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen geldiğine göre ben bırakayım, bayrağı sana devredeyim. :D Çok teşekkür ederim. Bir ara merak ettim soracaktım fakat facebook hesabı askıya alındı. Sonra sen ales, yds demiştin. Umarım hedeflerine ulaşmışsındır. Ben hala yds'yi halledemedim :( Artık bırakma ara ara yaz...

      Sil
    2. ya sorma facebook profilimi sayfa olmaya daha uygun bulmuş 7 günlük süre verdi bana bakalım neler olcak :D alese daha pazar günü girebildim. dil için de yökdile girdim tamamen fantazi olarak hiç bakmadan. sınavda sıkıntıdan ölmeme rağmen para verdim ulan ben buna diyip son soruya kadar gördüm o ayrı :D sıfır çekmiş bile olabilirim heyecanla bekliyorum :D

      Sil
    3. Ben bir şey gönderdim açmadılar. Galiba öyle kalacak. Artık iletişim mail üzerinden olacak herhalde. O zaman bir sene naptın sen, niye bu kadar ara verdin. Bende yokdile girdim ama iyi çalışmam şart. Yüksek lisansı bir bitirebilsem şuanda tez dönemindeyim eğer verirsem dile eğilecem. Fakat ben şuanda senin avukatlık, hakimlik yolunda ilerlediğini düşünüyordum. :(
      Blogunu bırakma bundan sonra ara ara olsa da gir.

      Sil
    4. Ne sen soor ne ben anlatiym ruhsuzcum çok zor zamanlar gerçirdim ama neyseki geçti. Son yazımı okumamışsın sen anlaşılan sana ufak bi gönderme yapmıştım :D

      Sil
    5. Şimdi gördüm. :) Bırakma o zaman blog hayatını. Zamanını ayarla ara ara da olsa gir.

      Sil
  6. Sonu başta nitelendirişin şiir alemine bir nevi isyan gibi mi olmuş? Olmamış belki ama olmuş gibi yapabiliriz de bilemedim. ahaha. Bir ters köşe olmuş olabilir.
    Ya da başka bir şiir yahut yazının devamı niteliğinde mi? Ya da birine bir karşılık? Yarım kalmış bir kavganın kaleme vuruşu mu?
    Ya da aslında söylediklerim benim psikolojik analizcilik oynayışım içindeki zırvalar mı? Büyük ihtimalle öyle. ahaha.

    Fani kodlanmış dünyada baki kalacak şeyler bırakabilmek dileğiyle o zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlar olumlu bir şok etkisi yaratıyor. :) Muazzam sorular sorgulatıyor. Yazdıklarım pek şiir midir bilemiyorum. Bu ara her şeyim ters gidiyor. Çok yoruldum, bu kadar güçsüz olduğumu hiç bilmiyorudum. Bir isyan edelim dedik. Ayrıca son cümleyle birlikte büyük nokta koydun, teşekkürler. :)

      Sil
  7. Başarılı ve hüzünlü...

    YanıtlaSil
  8. Okudum ve düşündüm. Şarkı ile okudum şiiri bir kez daha, tekrar düşündüm.
    Gidene mi bu sözler, dönene mi yoksa biraz da hiç gelmemiş olana mı? En çok kendine söylemeye ihtiyaç duyulan şeylerden belki. Ne fark eder ki?
    Ümitsizliği dost mu edindin yoksa ümit gidenlerin avuçlarında kaldı diye mi alıştın ona? Alışırken mi dost oldun veya?
    Her zaman ilkler vardır hayatta, her zaman şaşırtacak bir şeyler. Hiç beklemediğimiz zamanda. En azından, ölüm de bir ilk hepimiz için sonuçta.
    Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayıpların bunca derin acılar bir yıldan kalan Atmaca'nın kendini bulma şiiri diyelim. Bir hakkında yazısı gibi bu aslında. Neden Atmaca? sorusunun cevabı.

      Sil
  9. Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam