27.12.2017

Yeni Yıl Mı Ne!

Yine bir yıl geldi geçti sebepsiz yere. Tabi her geçen yıl yaşanan deneyimine bağlı olarak belli sonuçlar çıkarıyor. Geçen sene de bu değerlendirmeyi yaparken devrik bir başlık seçmiştim. Bu senenin de yarattığı devrilme durumu başlığı yine devrik olarak ortaya çıkardı.

Her gelen yıl insanlara yeni deneyimlerin kapısını açar diyecem ama yıl dediğimiz kavram sadece sonsuzluğu gidermek için kategorize edilmiş sistematik olduğu için geçmişe lanet geleceğe umut beslemek pekte hoş değil.

2017 değerlendirmesini yapacak olursam; başlangıcı süperdi ama sonucu muhteşem kötü oldu. Hatta çöktüm diyebilirim. Yılın sonuna geldiğimiz şu günde ne hayattan, ne de insanlardan bir beklentim veya güvenim kalmadı. Çok fazla derecede yanlış gördüğüm, tam anlamı bulmuşken yan anlamlara takıldığım bir yıl oldu. Yani asosyal hayata psiko-sosyal yönelim olarak asosyal kere asosyallik eklendi. 2018 de siber bir ruh olarak dönüşebilirim.

Geçen sene yılla ilgili planlar yapmıştım. Şimdi geçmişe bir dönecek ve bir değerlendirme yapacak olursak (Geçen seneki yazı için...);

  • Bloguma akademik anlamlı daha nitelikli yazılar yazabilmek. (Yapıldı!)
  • Kişisel yazılar dışında bu sene 5. senem olduğu için blog üzerine, blog içerikli yazılar ekleyebilmek. (Yapıldı!)
  • Eski yazıları düzenleyebilmek. (Yapılmadı!)
  • Tez iyi giderse yazın blog yazılarından da seçmece olan bir Ruhsuz Atmaca kitabı çıkarmak. (İmkansıza dönüştü!)
  • Youtube kanalı fikri var, "Ruhsuz'un Denedikleri!", onu bir şey yapmak, şaka şaka... (Zaten şakaydı!)
  • Daha fazla insana ulaşmak, yazılarıma daha fazla yorum alıp, yazılarımı daha fazla anlamlandırmak... (Ulaşmak yerine daha da uzaklaştım!)
  • Eğer blog işinden koparsam da, kitaptan sonra blog hayatıma kişisel anlamda veda etmek. (2018 de şartlara göre bırakma tarihi belirlendi! (Bir olumsuzluk kaldı o da olursa veda yazısını yazıcam. Okuyanlar yanlış anlamasın, bırakmıyorum!))
  • Max Payne temelli yazılara geri dönmek. (Yapılmadı!)
  • Tabi bu yazdıklarımın dışında kalan her şey, ne planı plansız hayat iyidir. (Tamamıyla 2017 böyle geçti)
Geçen sene de bir takım hedefler koymuştum, tabi hedef denemez ama görünen o ki senenin plansızlığı çok fazla derin sancılar açtı. Şiir anlamında, yazınsal olarak tezi de yazdığım için kendimi geliştirdim. Hatta bu sene yazdığım yazılar daha az kişiye ulaşsa da, yorum olarak az yorum alsa da vasıf olarak etkili olduklarını söyleyebilirim. 5 yılın verdiği süreçte deneyim kazanmak, iyi şeyler ortaya koyabilmek önemli. Nitekim blogum incelendiğinde geçmiş yazılarıma baktığınızda bu değişimi görmek mümkün...

Blog ortamına girdiğim 5 yıllık süreç içerisinde her şeyi yaşadım. Zaten birçok yazıda söyledim. Deneyim alanı olarak bu çok büyük bir kazanım. Bunun dışında bu yıl için belirleyeceğim öngörü eğer aktiflik kazanabilirsem, yine daha fazla kişiye ulaşmak ve Ruhsuz Atmaca rumuzuyla girdiğim bu blog ortamında ismime marka şahsiyeti kazandırmak bir hedef olarak ortaya konulabilir.

Yeni Yıl Dilekleri!
Yeni Yılınız Kutlu Olsun...
Her sene ritüele döndü bloglarla ilgili hem tanıtım amaçlı, hem de hoş olduğunu bildiğim nasıl bilirdiniz mimi yapıyorum şimdi onu bir yapalım : 

  • Ruhsuz Atmaca: Ruhsuz Atmaca mı olur len... (Geçen seneden bu seneye fikir değişmedi!)
  • Yelda Kitapçı: Riv riv riv... 
  • Kelime Tozu: Bu senenin kaybedeni, yükseği bıraktı ama lisansta okul birincisi. Tülay n'olur geri dön. 
  • Bir Sahne Var Aklımda: Doktor oldu, bloga dönmeli.
  • MyReal: Organzatör ve Bodrumlu, ayrıcana zengin. Planları var umarım gerçekleşir. 
  • A-fe-de : Bloga geri dönmesi gerek. Tabi tezini de yazmalı.
  • Bir Poşet Kitap: Güzel bir kariyer için bloga ara verdi. Bloguna geri döndü sevindirici. İdealist.
  • Oscar Favorite: Hala zinemacı blog. Eskisi kadar aktif değil. 
  • Vanity by Serra: Çok güzel bir bloggerdı... (Değişmedi! Değişmiyor!) (Bir blog ya da youtube kanalı açsa güzel olurdu ama eğitimi var.  
  • Bana Dair: Şiir denince akla gelen abimiz, İstanbul blog buluşmalarının ilk akla gelen ismi, ayrıca dağ, bayır geziyor. Bu sene buluşmaya gelmedi olmadı.
  • MariPosa: A-fe-de'yle birlikte twitterda üçlü koalisyon kurduğumuz kişi... Koalisyonda çalkantı var. 
  • Biraltıbirsıfır: Güzelliği ve paylaşımları farklı güzel, Ankara'nın organiztör güzeli kadını, ayrıcana sponsor buluyor... Bir Ankara Klasiği... Aktif bloggerlık kariyeri yok olsa da o bir, o bir blogger...
  • Film Senaryom: Gitti, geri gelmeli. 
  • Yazimbari: twitter, blogger gibi aktif kullanıyor. Hala böyle bir aktifliğe sahip.
  • Temmuz Güncesi: Elf kızı, güzel yazıları var, ama elf. Sürekli blog ortamı değiştirmese güzel olur. 
  • Kent Yalnızının Yitik Adresi : Anlatamam ama kaybettiğim değer.  
  • Yürekten Kaleme: Yürekten sevecen biri... Buluşmada yoktu, gözler aradı.
  • Fatma Ağkılınç: Aktifliği bitti, bir evlilik planı var hakkında hayırlısı.
  • Sosyal Annem : Birçok kadına örnek olacak blog anne-1.
  • Şafak'ın Dünyası : Birçok kadına örnek olacak blog anne-2.
  • Ivır Zıvır Enstitüsü: YDS kaderimiz aynı, çok yazar...
  • Bir Tutam Karınca: Son dönemlerde gördüğüm aktif blogger. Ayrıca başarılı bir insan, önemli değer.
  • Connect Weirds: Ara ara yazıyor ama aktif olacağını düşündüğüm blogger.
  • O Hikayedeki Mazbut Kişi: Bu sene en uzun ve en derin çözümlemeleri yorum olarak sunan blogger. Ara ara geliyor ama sürekli gelmeli.
  • Gezen Tozan: Kendisiyle aktif olarak tez vasıtasıyla tanıştım. Emekleriyle bir blog ortaya koyuyor. Tabi aktif olarak instagramdan yayın yapıyor ama değeri olan bir blogger. 
  • Blackmagicolive: Yeni bloglardan makyaj blogu var. Makyaj konusunda bilgisi yetkin bir hanfendiye benziyor. Youtube kanalı açsa para kazanır. 
  • Engineering Vibes: Bu sene tanıdığım planlı çalışmanın ne olduğunu bana öğreten blogger. İnstagramda daha aktif.
  • Evrenin Günlüğü: Tezimde çok yardım aldığım, blog mecrası için iyi niyetli olarak çalışan blogger. Umuyorum ki emeklerinin karşılığını alır. 
Tabi liste bu şekilde uzayıp gidiyor. Yazacaklarım vardı yazamadıysam affola, aktif olarak bloglarına uğradığım kişileri yazdım. Eksikler vardır. Yani umuyorum bu sene saçma olarak olsa da güldüren bir şeyler yazarım. Ölüm kasveti oturan bloguma biraz neşe eklenir. Herkesin yeni yılı yeniliklerle olsun, sevdiklerinize sevginizi yüceltmeniz dileğiyle...
Sevgiyle Kalın...


THINK

28 yorum:

  1. Bu yıl anlaşılan çoğu kişi için iyi geçmemiş. Aslında her sene böyle düşünüyoruz fakat bu yıl gerçekten de üzücü bir yıldı. Ne diyelim atmaca, umarım yeni yıl gerçekten barındırdığı umutları gerçekleştirir. Yeni yılın kutlu olsun yeni arkadaşım. Bir gün yüz yüze görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani iyi geçen bir yıl görmedim. Tabi ki sağlık önemli o varsa her gün güzel ama. Bu yıl ruhsuz atmacalıktan, yaralı atmacalığa geçtim herhalde. Çok teşekkür ederim yeni yıl da sana mutluluklar getirsin. Umuyorum Ankara'da ya da İstanbul'da yollarımız kesişir. :)

      Sil
  2. Benim güzel kardeşim ruhsuzum atmacam :) her sene hiç atlamadan, unutmadan yer veriyorsun çok teşekkürler. Bu sene artık muhakkak görüşelim özledim vallahi. Eleştirini de alıyorum onun açıklamasını da yüz yüze geldiğimizde yaparım artık sana. Her şeyin gönlünce olacağı güzel bir yıl diliyorum sana ve tüm takipçilerine. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yani ilk tanıdığım bloggerları unutmam. İnşallah Aslı'dan bir buluşma eylemi olursa görüşürüz. Yaptığım eleştiri değil değerlendirme. En aktif bloggerlardansın. :)
      Yeni yıl sana ve sevdiklerine mutluluklar getirsin. :)

      Sil
  3. Her istediğiniz gönlünüzce olsun. :)

    YanıtlaSil
  4. 2018 ,2017'yi aratmasın..2018'de listeye ben de kaynak olayım inşallahhhhh :))))) ...Yaşamak güzel,Allah sağlıktan geri bırakmasın.Gerisi boş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha Tabi ki liste uzundu yazılanlardan biri siz olacaktınız. 2018 de bu yıl gibi olacaksa işim zor. Yeni yıl mutluluklar getirsin hayatınıza :)

      Sil
    2. Sıkıntı yok,böyle şeylere takılmadığımı bil..Takip ettiğimiz,yazılarını okuduğumuz herkesi sığdıramayız tek paylaşıma zaten.2018 senin yılın olsun,gönlünden ne geçiyorsa gerçek olsun o zaman ...

      Sil
    3. Çok teşekkür çok mutlu oldum. :)

      Sil
  5. 2016 ve 2017 beni çok üzdü, 2018'den güzel şeyler bekliyorum bakalım :) veda falan ne demek Ruhsuzcum, oluyo mu böyle. yalnız bu anı daha önce yaşamış gibiyim şu an, sen aynı böyle bir yazı yazıyodun ben de veda falan noluyo diyodum dejavu. sen de olmasan buraların bi anlamı kalmaz kii :) siber bi ruha dönüşme fikrini sevdim sanırım benim de olacağım o ama halimden memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dejavu yaşanılan en karmaşık denklemdir. Ama yine de iyi. :) Siber ruh olma o kötü bir şey. :) Yeni yıl güzellikler getirsin sana... :)

      Sil
  6. Her sene yılbaşında musmustlu hep beraber burada olalım o haldeee :) :) kocaman sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluklar, güzellikler sizinle olsun. Aynı temennilerle. :)

      Sil
  7. Dilerim bu yeni yılda herşey güzel gönlünce olur sevdiklerine ailenle güzel bir yıl geçirmeniz dileğiyle sevgiler...😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Güzellikler sizinle, mutluluklar çevrenizde olsun. :)

      Sil
  8. Çok güzel, çok dolu bir 2017!e veda yazısı yazmışsın Ruhsuz Atmaca eline sağlık.

    Listene bakınca aslında hedeflerinin yarıdan fazlasına ulaşmış gözüküyorsun. Bir kısmı da bu seneyi ruhsal olarak biraz yorgun olarak geçirmenle alakalı sanırım. Umarım 2018'de yaraların kabuk bağlamış olur.

    Bu arada kitap olayının neden ertelendiğini merak ettim. Belki bir gün paylaşırsın bizimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Yani ben yapamadım gördüm ama bakalım 2018 de bir süre askerliğim olursa olamayacağım bakalım. Bu sene çok büyük bir ruhsal yıpranma yaşadım. Atlatmam nasıl olacak bilmiyorum. Artık yaşayarak görecem.
      Kitap durumu şöyle bir türlü kendimi odaklayamadım. Nedenleri var inşallah bir gün paylaşırım.
      Yeni yılınız mutluluklar getirsin. :)

      Sil
  9. Gelen gideni aratmasın:) Hedeflerin çoğuna ulaşabileceğin bir yıl olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :)
      Güzelliklerin, gülüşlerin eksik olmadığı bir seneniz olması dileğiyle. :)

      Sil
  10. 'Nasıl bilirdiniz' mimi güzelmiş;) Tanışmadığım arkadaşlarla karşılaşma şansı doğdu.Gönlünüzce bir yıl dilerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, geçen senelerde mim olarak sunardım artık mim yapamadığım için sadece bilgi amaçlı koydum. Etkileşimi bol olan bir mim özelliğine sahipti. Güzellikler dolu bir yıl olsun. :)

      Sil
  11. Hadi bakalim güzel bir yil olsun o zaman 2018 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, güzellikler sizi de bulsun. :D

      Sil
  12. 2017 en hızlı geçen yıl oldu. 2018 öyle olmasa bari. Durduk yere geçti hakkaten bir şey anlamadık. Herkes beklenti içinde tabi de bana sorarsan getirisi olmasa da olur, götürüsü olmasın yeter. Yer verdiğin için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, bu yıl mutluluklarla dolu olur inşallah. :)

      Sil
  13. En çok dikkatimi çeken blog ortamından herkesin el ayak çekmeye başlamış olması. Gitmeyin yahu, iyi komşular olalım. Umarım 2018 her açıdan daha iyi bir yıl olur. Blog bilgilendirmeleri de güzel olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bir sosyal ağda yenilik yoksa herkes terkediyor. Yazmak insanlara zor geliyor. İstedikleri gibi yorum da alamıyorlar. Haklı olunan noktalar var ama blog ruhu ilk temel etmen kaybetmemek gerek. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam