13.12.2014

Gün Doğumundan Atmaca'ya

Sabahın bile uyanmaya direndiği, havanın bir kararıp açılma şekilde seyir ettiği lanet gündü. Yok öyle değildi galiba, ya da öyleydi, kararsızım. Değildi değildi, tam ben ikinci rüyamı görmeye çalışırken birden kafama bir cismin isabet ettiğini hissettim.

- Ahh, sesiyle inlettim loş odamın, boş duvarlarını. Ses yankı yapıyor olsa gerek, duvarlar bile uyanmaya direniyordu.
- Sus uleyn, dedi.
- Tamam abi, dedim uykulu dudaklarımdan çıkan o iki kelimeyle.
- Varol yiğen, sesi devam etti ardından.
Daha sonda bir cisim gene bana isabet etti, bir sinirle ve korkuyla gözlerim açıldı. Bir uykulu sesin bana doğru:
- Kalk, kalktıktan sonra terliklerimi getir, dediğini duydum. Bu annemdi, anneler hep böyledir, galiba. Soluma döndüğümde kuzenin yattığını gördüm, duvarın konuşma olayı da yalan olmuştu. Ama gökyüzü selektör yakarcasına, uykuya direniyordu. Adeta: "bırakın aklınız mı yok, bu saatte kalkılır mı?" diyordu.

Yemeği yedikten sonra üniversiteye doğru yola koyulmuştu Atmaca, havanın sıcak olacağını düşünüp ince bir şeyler giymişti. Fakat dışarda nefesini bile donduran soğuk vardı. Daha sonra bu soğukluğu unutmak için bir yöntem buldu. Horon teperek vücudu ısıtma...Yol boyunca horon teperek ilerlerken, onu gören herkes gülse de daha sonra bunu işe yaradığını görmüş, onun elini almaya (el almak ona katılmak anlamı, Karadenizde böyle bir söz, deyim var)  başlamıştı. Ha uşak ha ha uşak ha diye sokaklar inliyordu. Olayın ritmine kendini kaptıran Atmaca bir anda kafasını çevirdiğinde kurdukları horon ekibini görür:

- Aman Tanrım! der.
İett hikayeleri
Nerede kaldı bu otobüs...
Ve hemen ekipten ayrılarak, kaçarak uzaklaştı. Ve İETT kuyruğuna girdi. Genelde herkes bu kuyrukta birbirini tanır, sıralar belli oturulacak yer bellidir. Hatta otobüslerin zamanlarının gecikmesi bile planlıdır. Bu sırada tanınmayan biri, otobüs gecikince:
- Beyler bir yerleri arayalım, şikayet edelim şunları. Neden kimse bir şey demiyor, sizi lanet olası pislikler, şeklindeki isyanı ile fişlenmesine neden olur.

Atmaca uykuludur, gözleri isyan ediyordur, açmamaya çalışıyordu kapaklarını. Her yerde gördüğü yatak serapları onun isyanı oluyordur. Otobüs kapılarını açmıştır sıra teker teker giriyor, herkes koltuğuna oturuyordur. Atmaca akbilini bastığında kafasını otobüsün içine çevirir birden çünkü tanımadığı simalar vardır. Ve:

- Aman Tanrım, der. Ve otobüsün genel kesmine seslenir. Hey lanet olasılar, bu otobüs ... yere gitmiyor mu?

En ön koltukta oturan teyze:

- Seni lanet olası pislik, okuma yazman yok mu? Burası oraya gitmiyor tabi, arka tarafta o otobüs. Şimdi lanet kıçını kaldır da git o otobüse bin...

Atmaca bitkin, Atmaca kırgındı. Şimdi karar vermeliydi, çünkü kendi sırası geçmiş, ve bir sonraki seferde bilmediği insanlarla seyahat etmek zorundaydı.

 İlerleyen serilerde acaba Atmaca otobüse binecek mi? ya da vazgeçip, otobüsün duraklarının banklarında geri kalan uykusunu mu alacak? Bizi izlemeye devam edin... (To be continued... )

32 yorum:

  1. Bazen öyle dalgın öyle uykulu oluyor ki insan otobüsü dahi şaşırabiliyor. Ben de bir defa nöbetten çıkmış ve otobüse binmiştim kafa bir ton uyku deposu hemen kendimi koltuğa attım. Otobüs ilerlemeye başladıktan kısa bir süre sonra gözlerim kapandı. Bir ara gözümü açtığımda otobüsün geçtiği yollar, yollardaki tabelalar, ışıklar, insanlar, dükkanlar farklı geldi ve hah aferin sana Hamiyet şimdi hangi cehennemdesin bul bakem:) Şoföre gittim dedim bu şuraya gitmiyor mu aaa hanım efendi siz yanlış yönden binmişsiniz ters istikamet hem de son durağa geldik. Allahın kuş uçmaz kervan geçmez semtine gelmiştim ve bir daha ki otobüs bir saat sonra idi. O gün ki yorgunluk, uykusuzluk beni bitirmişti. Bak aklıma neyi getirdin Atmaca:) Neyse bakalım senin durum ne olacak, izleyip görelim. İyi hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinki çok fena olmuş ya. Hani Sinop a gidiyorum deyip, Bulgaristan sınırına gitmek gibi zıt olmuş. Otobüslerde oturmak büyük lüsk hele yorgunsan, hani bazen oturayımda nereye gidiyorsa gitsin gibi bir kafa da olabiliyor insandaki bu normal. :)

      Ben biraz absürtlüğe vurdum, okuyanda eğlensin bende eğleneyim diye. Bakalım görecez sonum ne olacak :)) Teşekkür ederim bu güzel anınızı paylaştığınız ve iyi dilekleriniz için iyi hafta sonları, sevgilerle :))

      Sil
  2. Ah bu uykulu haller yok mu :) Atmaca ilerleyen saatlerde mecburen geçte olsa gidiceği yere giden otobüse binecek bence! çünkü sabah zorla da olsa kalkmış bulunmuş yataktan karıştırsa da azıcık da olsa uyanıvermiş çünkü :)


    Bol uykulu hafta sonlar diliyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykulu haller ölümüm oldu benim. Yeni bölüm hakkında ipucu veremiyorum ama belli olmaz seçenekleri değerlendirmek gerek. Artık yaşayarak görecez o durumu :))

      Sil
  3. Kalk, kalktıktan sonra terliklerimi getir ahahahaha off ne çilen varmış senin öyle :p hangi otobüs bu merak ettim millet birbiriyle akraba gibi olmuş. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyler kurmaca, onların ne olduğunu söyleyemem ama bir sinemacı böyle yapar. :) Sanki sen aynı şeyleri yaşamadın hem, ayrıca semt ismi veremem Atmaca deşifre olmamalı. :)

      Sil
  4. Yanlis otobuse binmis olmak ve yatak seraplarina uykulu bakan gozlerin huznu... Oh! Dostum Leeaanetolsun! Ne eglenceli bi yazi olmus! ikinci kismi merakla bekliyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Amerikan sineması aldı beni benden. :)))

      Sil
  5. Hahaaha zevkle okudum yazını:)) Lanet olası Amerikalılar :))
    Devamında atmaca kolbastı ekibi kurmuştur herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha teşekkür ederim, biraz eğlendirebildiysem ne mutlu bana yazının amacıda o zaten. Ama kolbastı çok yabancı Atmaca'ya bakalım ne olur acaba. :)))

      Sil
  6. Çok güzel yazmışsın, bende bi ara çook yazardım ama gitgide azaldı. Devamını merakla bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bakalım devam ettirecem yazıyı ara ara :))

      Sil
  7. Üniversite yurdumun dibinde olduğu için böyle atraksiyonlar yaşamadım. Bu ne ürkek bir atmaca ki deşifre olmaktan ürküyor? Atmacaya yakışmadı.. Yazının devamında bu horon kampüse yayılacak gibi gibi.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deşifreden çok bu blogun ismi neyse öznesi de odur. :)) Atmaca yırtıcıgillerin en asil kuşudur :)) Ama ürkek değildir lütfen :)
      Yurt üniversitenin dibinde olunca atraksiyon olmuyır bu kötü yaw. :) Yazının devamı için bilgi vermiyorum yaşayarak görecez diyim :)

      Sil
  8. Her yerde aynı sıkıntı sanırım.. Fakat ne hikmetse o "arayıp şikayet edelim ya" isyanı asla eyleme dökülmez :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde genelde ediliyor ama bir şey fark etmiyor öyle bir sıkıntı var.

      Sil
    2. İlk kez toplu taşıma ile ilgili rahatsızlığını şikayete vuranı gördüm. Neyse durum değişmiyormuş o vakit şikayete ne hacet formunda devam edelim..

      Sil
    3. Maalesef burası gariplikler ülkesi, üç kere bu yolu denedim. Halledileceği söylendi misal pek bir şey yapılmadı ya da yapıldı, yapılanlar fark etmedi. Bizim oranın dışlandığını düşünüyorum aslında, çünkü garip bir semtteyiz, garip insanlar var, müstehak yani :)))

      Sil
    4. Ben Sakarya'dayım ve burada şikayet caydırıcı değil maalesef... Siz neredesiniz merak ettim :)

      Sil
    5. İstanbul'dayım ben, burada da farksız merak etmeyin. :)

      Sil
  9. Merhaba boğunu beğendim.takibe aldım etkinliği yayınlarsan daha çok kişiye ulaşabilirriz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bir kez daha sosyal medya hesaplarımdan duyurdum. Umarım faydalı olur. :)

      Sil
  10. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  11. Amerikan filmine Türkce dublaj yapilmis gibi okuyan sadece ben olamam degil mi :D harika bir yazi olmus emegine saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değilsindir, zaten o konseptte gönderme yapan bir yazı :)))

      Sil
  12. Eeee hani devamı ne zaman gelecek? Meraklardayız lütfen ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekleyecen ikinci bölümü ne zaman yazıcam belli değil. :))

      Sil
  13. Laned olsun bu hayat laned olsun bu sevgim. Allam uykudan daha güzeli var mı?
    Her yerde görülen yatak serapları ahaha.
    Hiç yanlış otobüse binmedim ve en büyük korkum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün bilerekte olsa bin bir yaşa o telaşı :))) Sonra yaz bunu bakalım nasılmış :)))

      Sil
  14. çok güldüm yaa :) otobüs içindeki teyzenin karşı laneti de pek komikti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bizim otobüs seferi cinsler dolu... :)) Güldüysen ne mutlu bana :))

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam