20.06.2015

The Mezun and The İşsiz

Her hikayenin bir başlangıcı olduğu gibi, o hikayenin iyi ya da kötü bir sonu olmak zorundadır. Giriş gelişme sonuç, entrika karmaşa ve çözüm. Hayatı anlamlandıran anne karnından çıktığımızda oluşturduğumuz hikayenin ne denli zengin olduğudur.

Evet benimde hikayemin önemli bir kısmını oluşturan eğitim-öğretim bölümünün sonuna geldik. Hayatım boyunca bu sürecin sonsuza kadar devam edeceğini düşünürdüm ama şimdilik çok büyük ihtimalle ara verilmiş ya da sonlanmış olacak. (Y. Lisans yaparsam orası ayrı...)

Artık şu tarz espirilere maruz kalmayacak olmak mutluluk verici: "Abi seni bildim bileli okuyosun! Okuyacan da ne olacan!" Uzun süredir okumak insanı çok yoruyor, hani çok çok çok yoruldum, çünkü okumayı çok taktım; aslında hata yaptım girip bir işe kendimi geliştirmek daha mantıklıydı. Çünkü bizim meslekte diploma hiçbir önemi yok, bu yüzden rulo yapıp bize veriyorlar.

Zaten, Türkiye gibi bir yerde yaşıyorsanız, okul okumak sizin için sadece ve sadece ego tatmin aracı oluyor. Kimlerin nerelere nasıl geldiğini görmek mümkün. Azdır başarılı insanların bir yerlere geldiğini görmek. Hani üniversiteyi bitirir bitirmez potansiyel işsiz oluyorsunuz.

Bunun dışında okulu bitirmenin bana maddi ve manevi zararları da oluyor; bir öğrencinin en büyük veli nimeti öğrenci akbili gidiyor, kendimi millete öğrenci diye mazlum ve fakir göstererek onların bana verdiği harçlıklar artık olmayacak. Çocukça şeyler düşünemiyorsun, hayallerin kayboluyor.Bunun dışında akrabaların; okul bitti artık iş sonra askerlik sonra da bir kız buluruz everirik seni demeleri bu biraz manevi, ama sevmeden evlenmem orası ayrı.
Ruhsuz Atmaca
Mezunsun sen mezun kal...
Öyle bir bölüm okumuşum ki aşçı bahçıvan uşak sonra hepsi birden bu mesleği yapabiliyor. Hani ilk bu bölümü yazdığımda yönetmen olacam demedim, o gaye bana boş ve safsata geliyor. Ama ilerde belki olabilir, çünkü bir şeyler karalıyorum ve bunları kendim çekmek istiyorum. Neyse bir serüvenin sonuna geldik, şimdi biraz dinlendikten sonra kendimi sömürünün çarkında süründürmeye başlayacam ama tabi iş bulursam. Ayrıca değerli okurlar olurda işçi arıyorsanız tekliflere açığım...  Bunun dışında ilerde bu konu ile ilgili yazılar yazarım herhalde sevgiyle kalın...

Not: Önümüzdeki ay Ruhsuz Atmaca 3 yaşına girecek bu anlamda bana mailden bu blog hakkında düşündüklerinizi blog isminizi ve linkini en az bir paragraf şeklinde yazarak gönderirseniz bunla ilgili bir yazı yazmak istiyorum. Mail adresi sağ tarafta var ama bir daha belirteyim: ruhsuz.atmaca@gmail.com 

18 yorum:

  1. Öncelikle mezuniyetini kutlarım. Bu sene buralardan ne çok mezun çıkıyor böyle :D
    öğrencilik güzel şey en başta sorumluluk taşımıyorsun insanlar "o öğrenci daha bırak üstüne gitme" diyebiliyor ama iş hayatına girince başlıyor sorumluluklar. Kızda ayrı erkekte ayrı bir dert hem de. Kız okul biter iş bulunur artık evlensin yaşı geldi denir erkekte dediğin gibi askerlik iş bulma evlilik. Oysa hala aynı kişiyiz o diploma bize fazladan bir olgunluk katmıyor ya da imkanlar bizim seçeceğimiz şekilde önümüze serilmiyor, keşke bunu anlasalar.
    Öğrencilik de eğer türkiye sınırlarında akademik kariyer yapmayacaksan yüksek lisans için boş yere yırtınma kimse ona bakmıyor çünkü. He dersen ki olmaz öğrenci imkanları gerekiyor açıktan bir bölüm yaz gitme sınavlara falan ama dursun kenarda ben sırf ulaşım istanbul içinde çok pahalı diye öyle yapicam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha aynı düşüncelere sahibiz. Yaw bilmiyorum akademik kariyer istiyorum çünkü bayağı inek bir öğrenci olarak geçti yıllarım. Bunun dışında bizim bölümde sektöre öğrenciyken atılsan bitirdiğinde ancak bir yerlere geliyorsun. Hani onu benim atmam yine kafadan 2-3 sene feda etmem demek, y. lisans yapsam daha iyi. Açık düşünüyorum ama bakalım hayırlısı. :))

      Sil
  2. Yalnız değilsin. Bu sene mezun olup, daha iş bulamayanlardan bir tanesi de benim. Moralleri yüksek tutalım! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir blogger mezuniyet partisi vereydik bari. :))) Yaw moralleri ne kadar yüksek tutsam da bizim sektörde olay içler acısı, bir ton mezun bir ton işsiz var. Umarım sen kısa sürede güzel bir iş bulursun. :)))

      Sil
  3. Ne çabuk ümitsizliğe kapılmışsın öyle. Dur bakalım, daha karşına çıkacak bir dünya engel, mahalle baskısı, işsiz geçirdiğin günleri gözüne sokacak eş dost ile sınavın var. Okudun da ne oldu madalya mı taktılar diyecekler. Ama emin ol sonunda pes etmezsen aradığını bulacaksın. Kendini kötüye hazırla ama iyiye ulaşmak için çabalamaktan vazgeçme. Tavsiye edenin çok olacak bu dönemde ama tecrübelerime dayanarak sana verebileceğim en büyük tavsiye, önce ne istediğine karar ver sonra elde edene kadar pes etme. Harika şeyler yapacağına inancım sonsuz :) Sevgiyle kal ve sakın umutsuzluğa kapılma, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bakalım uzun süre okuyunca çalışmak biraz zor gelecek belki bu zorluk bana biraz sıkıntı yaratıyor, birde malum ülke şartları; yaşayarak görecez, ne diyeyim :)

      Sil
  4. Yalnız değilsin kardeşim : D bizimkiler bana daha şimdiden baskı yapmaya başladı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yandık yandık :))) Okusan dert okumasan dert. :)

      Sil
  5. ahahaaa hayırlı olsun mezuniyetini tebrik ederim:):)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Tebrik ederim. İnşallah gönlüne göre bir iş en kısa zamanda bulursun:=))
    Blogunu takibe aldım bana da beklerim sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, inşallah. Kısa sürede uğrayacam inşallah... :)

      Sil
  7. Tanrım sen ve karamsarlığın nasıl da samimisiniz öyleee.
    Bir dur durul, mezuniyetinin, diplomanın keyfini çıkar. Sonra düşün sömürüyü vs.
    Ayrıca aşçı, bahçıvan da yapıyor olsa ve bu mesleğe hakettiği önem verilmiyor olsa da sen sevdiğin bir bölümü severek okuyup başarıyla sonlandırmışsın. Düşünmen gereken bu. Kendinle gurur duymalısın (artistlik yap demiyorum ama bak. denge önemli :P)
    İstedin ve yaptın. Ne mutlu sana..

    Not: Akbil olayı çok feciiii :P :D :D
    Not2: 3.yaşın şimdiden kutlu olsun (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akbil candır canım yanıyor, ah ah, bakalım 3. yaş sonum olmaz inşallah :)
      Dur dur nere kadar, mesleğimi severek seçtim amma istediğim yerlere gelmedikten sonra ne önemi var :)

      Sil
    2. aman dur hele bi niye sonun olsun yahuuuu..
      var var çok önemi varrr. mesela en azından şu an aklından arkadaş bu da meslek mi ya ben bu işi yapacak insan mıyım bu nedir beee demiyorsun :P :)

      Sil
    3. Biraz rolümü büyütüyorum ama y. lisansa kabul edilirsem tezimin bir parçası bu blog olacak o yüzden kapanmayacak dua edin kabul edileyim :)))
      Ya ben çok şey diyorum kaç sendir ama sistem kabul etmiyor :)))

      Sil
    4. ayy hadi bakalımmm inşallahhhhhh :)
      not: ne olursa olsun blog kapanmayacakkkk -_-

      Sil
    5. İnşallah heycanla sonuçları bekliyoruz, ama her canlının ölümü tattığı gibi bloglarda kapanmayı tadacaktır. :)))

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam