12.02.2016

On Dört Mü Şubat: Olan Var, Olmayan Var

Bloga zamanla tonca ağırlık çöktü ki ben bile çözemiyorum kafamda hep bir mutluluk cümleleri olsun, eskiden yazdığım gibi bir takım güzellikler olsun diyorum ama nedendir bilinmez bir türlü o neşeyi bulamıyorum. Sola dönüyorum olmuyor, sağa dönüyorum olmuyor, gidip kafamı suya sokuyorum olmuyor, elimi sobaya tutuyorum olmuyor, içime dram kaçtı, biri okuyup üfledi büyüledi, belirsizkine belirsiz...

Malumunuz bir iki gün sonra birçok genç bünyenin aslında yıkık günü olacak, dünyadaki kimsesizliğini bir kez daha hatırlayacak, olsa da hediyelere boğsam diyecek iç geçirecek. Kafelerin önünden geçerken birbirinin elini tutup gülümseyen sevgi pıtırcıklarını gördükten sonra, başını dayadığı kafe camına, fırından aldığı ekmeği banıp sevginin kırıntılarını yiyecek.

Arefe gününün akşamı, bir umutla sosyal ağ hesaplarını açıp "Yoklukta buda gider!" düşüncesiyle fotoğrafları anlamsızca likelayacak, çoğunlukla tabi başarısız olacak. DM'den yürüme yöntemini seçecek:
-Salam
--Selam
-Nasılsınsan?
--İyidir! (iç ses: salak şey)
-Napar, ne edersin?
--Oturuyorum.
-... (iç ses: iyi zıkkım)

Bu gibi soruya gelmeyen sorular sonucunda, bir anlamda biten soruların ışığında yokluğunu kanıksayacak. Kendi kendine selfiler çekip instagramda mutluluk pozlarını atacak. Eee tabi internet aramalarında "Sevgililer günü, kapitalizm, kız, erkek, are you cola?, are you disco?, ee what are you?" kelimeleri baş sıralara gelecek. Ama reklamların ve firmaların kampanyalarını da unutmamak gerek, elin bakkalı bile sevgilisi olana indirim yapıyorsa, olmayanın suçu ne? Sanki kendisi istemiyor.

On Dört Şubat Şiiri
Sevgilim benim, sevgilim benim...
(Foto: Amerikan Sapığı filminden)
Aslında bugünün, ne olana, ne de olmayana faydası var. Hadi olmayan olmadığı için üzülüyor ama sonra harcayacağı parayı, yapacağı masrafı, hediye seçimini düşününce mutlu oluyor, hatta o kafe camına ekmek banarken, o pis gülümsemeyi de atmadan edemiyor. Şimdi olan penceresinden bakarsak parası olmayan yandı gülüm, olana da yandı gülüm; çünkü o hediye seçimi ne acıdır, ne acıdır. Hele ki hediyeler açıldığında karşı tarafın: "aaa canım bana nal mı aldın! Çok isterdim bir nalım olsun, bin ahım olsun, ayy..."

Ah ne zor, bu anlamsız düşüncelerimi bir şiiri deforme ederek sonlandırırken bir 14 Şubat evvel düşündüğüm S.O.K hareketini yeniden hatırlatırım, şimdi diyeceksiniz: "Ayy terbiyesiz bu!" ama değil içiniz fesat bu hareketin açılımı "Sevgilisi Olmayanlar Kulübü".  Açılım konusuna çekince iyi para karşılığı sevgililik rolü, acıyı çeken anlar felsefesiyle acı paylaşımı gibi şeylerin yapıldığı bir hareket detayları merak edenler yorum formundan soruları sorsun cevaplayalım. Şimdi gecelim şiire:


Sevgilim benim, sevgilim benim,
Olmuyor sevgilim benim,
Dua ettim, tesbih salladım,
Olmuyor sevgilim benim...

Sevgiyle Kalın...

48 yorum:

  1. Olan var olmayan var,kıskanırlar.
    14 şubatta kendinizi eve kapatın.Her yerde olacaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıskanırız vallaha :)) Ya artık yokluktan onları yok sayar oldu bünyeler, ama çömezlerin bir çözüm düşünmesi lazım :))

      Sil
  2. Ahahaha :D çok doğru demişsin YKK var bi de Yalnız Kuşlar Kulubü ben buldum :P hatta bulmakla kalmayıp bizim gibi yalnız kuşlara olumlama yazısı yazdım belki işe yarar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. YKK da iymiş, olmadı jeans markası diye yürütürüz gel ki vardı o biz bu kanalda kalalım :))

      Sil
  3. Ahahah nazar etme ne olur çalış senin de olur diye pislik yapiym mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay sende mi brütüs? Ayıp ayıp, senin ne ara oldu manitan, ne hediye alacan bakem :)))

      Sil
    2. ahahha benim de sap olmadığım 2. sevgililer günü dur daha :D hediye almıyoz biz boykot ediyoz kuru fasulyeciye gitcez :D ama dayanamayıp son dakka bişeyler yaparsam bilemem :D

      Sil
    3. Vay be vay be vay be, yılların sapıyım artık benim için ifade etmiyor bu günler. :))) Sahi bir ilişki nasıl oluyor, nasıl sevgili oluyonuz, günlük ihtiyaçlarınız ney, aşgum falan diyonuz mu? :))
      Böyle günlerde kutlama yapın ama bu günlere yayılsın, bir günü özelleştirmenin alemi yok tabi bu sadece bugün değil doğum günleri ve onun kardeşleri diğer günler içinde geçerli. :)) Bu arada mutluluğun daim olsun. :)

      Sil
    4. ahahaha sana özel ilişki el kitabı hazırliym ben du :D çok teşekkürler ruhsuzcum, her günümüz sevgililer günü gibi çok şükür :) sen de bekle bakalım biraz daha, beklediğine değecek ;)

      Sil
    5. Hazırla ya iyi olur. :) Her gün bir sevginin tuğlası örülüyorsa ne ala güzel memleketin koyunu. :)) Ben yaşıyacaklarımın belli kısmını vakti zamanında yaşadım artık yaşlılığın verdiği bir tecrübe ile bu yalan işleri kendi yalancı gönlümde pek tetikletmemeye çalışıyorum.
      Beklemek ömrü çürütür,
      Çürüyen ömür beklediğini elde etse ne olur,
      Olan olmuş, ölen ölmüş. Tam kafiye dönemime rastladın :))

      Sil
    6. Poşetim yorumuna çok güldüm. Kuru fasülyeciye gitcez demene :)
      Afiyet olsun :)

      Sil
    7. Hahaha yaratıcı fikirleri var, sevdim bende bu çifti :))

      Sil
    8. Ahahah birazdan gitcez fotoğraf atarım belki sizinçün :D

      Sil
    9. Aynı fasülyeye daldırdığınız kaşığı, aynı ayrana koyduğunuz pipetin fotoğrafını istiyorum. :)))

      Sil
  4. Aklıma direk başlıkla beraber olan var olmayan var şarkı söylemek geldi yazınızın içeriğide gayet eğlenceli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, başlık biraz doğaçlama geldi aklımda başka bir şey vardı ama tam oturmayınca zihnimde bu spontane başlığı koydum geçmişte de benzer bir yazı yazmıştım :))

      Sil
  5. O gün dışarı çıkma diyor arkadaş sevgilileri görünce psikolojim bozulur diye:D
    En iyi tarafı masraftan kurtulduk. Hediye verme işini zaten hiç beceremem:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallaha kendini iyi sınaman için çık dışarı, bir bakalım nasıl takılıyorlar ilerde yanlış yapmayız. :)) Belki ayrılan olur onu biz kaparız. Çok çıkarcı gördüm kendimi.:))
      Hediye konusunda şu fakirlik dönemimde iyi oldu, zaten sıkıntılıyım bir şey alamam. :)

      Sil
    2. Ha bende bilmiyom bu işler nasıl yürüyor. Hic sevgilim olmadı. Belki 1 veya 2 ay sonra benim utangaç bana karşı bir şey hissederse olur:)
      Ölme eşegim ölme o da:)
      Hediye masraf yav. Ben kendime hediye aldım. Sevgililer günü için:)

      Sil
    3. Haha jiç sevgilisi olmayan gızın dramı, hayat bu neyi göstereceği belli olmaz amma velakin sevgin varsa adım atmayı sen dene, erkekler adım atmayı beceremezler ayakları takılıp düşeceklerini düşünürler. :))) Hediye masraf masaraf şimdi bugünden sonra ayıcık fiyatları ucuzlayacak o zaman alsınlar ekonomik olur. :))

      Sil
    4. Hahaah ben mi açılayım. Aslında bende o cesaret varda biraz daha çocuğu tanımam lazım. Başka bir yerde o. Yanına gidipte aynı ortamda olunca bakarım duruma. Begenirsem kur yaparım:) çocukta o utangaçlıkla şoka girer

      Sil
    5. Erkekler çok açılamaz. Açılmanın türleri var tanımada bunlardan biri ama vakit geçirmen için karşılıklı iletişimi arttırman gerek. Umarım istediğin olur. :))

      Sil
    6. Evet haklısın hayırlısı.
      Bana göre olsada olur olmasada olur:)
      Sevgili işi zor. Biz bu konuyu kapatalım ya
      14 şubatı sevmezdim zaten:)

      Sil
    7. Hahaha tamam o zaman :))

      Sil
  6. Lüzumsuz atraksiyonlar bunlar :D Sevgililer günüymüş de aman da amanmış da :D Arkadaşım yanımda hediye aldı, için yandı cız etti, o paraya ben kaç tane kitap alırdım be dedim :D (Her zaman parayı kitapla hesaplarım :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lüzümsuz ve gereksiz, şimdi yani neymiş bıdı bıdı cıdı cıdı dıdı dıdı günü arkadaş gün gündür, sahi gün gündür ama ben ne saçmalıyorum. :)) Para kitap oranın güzel, fakat çok para eden kitapları sevgiliye kitleme gibi bir durum var, gel ki ayrılınca kötü oluyor. Kitap geri isteniyor falan filan. :)))

      Sil
  7. Sevgilisi olmayan saplar olarak birbirimize hediye alsak zaten bence tüm sorun çözülür, hediyesiz kimse kalmaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bunu düşündüm ama kalbi kırıklar tayfası olarak bu işin zor olacağı kanaatine vardım. Çünkü saplar saplara hediye alırlar sonra aşık olduklarını düşünürlerse sonra lanetlenir toptan saplanırlar. :)))

      Sil
    2. :D düşünmem ben kimsenin aşık olduğunu. Niye kimse hediye almıyor bana? En son yedinci sınıfta sevgililer günü hediyesi almış insanım ben. Nedeen?! :/

      Sil
    3. Ohoho buraya yorum yazan gençler, özellikle bekar gençler çok vahim durumdalar. :)) Bak Japonya ya da o çekik coğrafyanın birinde birisi kendi kendisine hediye alıyordu bunu yapabilirsin. Neden konusuna gelirsek boşver hayat de geç :))

      Sil
    4. olsa ne olur olmaza ne olur doğru düzgün sevmeyi insanlığı öğrendik de bir sevgiler günümüz eksikti boş masraf valla alanlara da üzülüyorum valla :))benim bir tane sevgilim var oda bizim keloş kardeşim osman efendi :) o yetiyor bana :)) çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık ..

      Sil
    5. Hahaha çok haklısınız. Ciddi masraf ve çok hurafe inancı gibi bir durum, insanlar bugünleri o kadar benimsiyorlar ki eğer hediye alınmazsa küsüyorlar üzülüyorlar. :) Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Evli olup 14 şubatı kutlamamak pek rahat. Bize her gün 14 şubat.
    Şaka bir yana bizimkisi inanç meselesi tabi.
    Sevgi, muhabbet Hz. Allah'ın içimizde yarattığı bir duygu. Ne yaparsan yap onu başka türlü bulamazsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok haklısınız, sevgi her gün yoksa, inanç yoksa her şey çok boş.

      Sil
  9. Olan sevgilisini her gün sevsin, bir aşık bakışını, samimi gülüşünü, çıkarı olmadan seven kalbini versin, olmayan da kendini sevsin, yüceltsin hatta kendine hediye alsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yorum oldu bu, ama olmayanlar boşversin ya olmuyorsa olmuyor kandırmasınlar kendilerini. :))

      Sil
    2. Tabi ki, kendini zorlamanın bir alemi yok :)

      Sil
  10. ;))) sevgililer Gününü bahane edip cocukları esime kitlesem ben de yaysam uyusam Dünya'nın en guzel hediyesi olur. En son fi tarihinde eşim Pahalı bir kolye almıştı modaya uyup. Görünce niye aldın bunu napıcam ben dedim daha sonra çocuklara oyuncak oldu boncuklarını kesip misket Yaptılar :)))) bir an önce Evlenip cocuk yapın bakın o zaman özel günler felan kalmıyor daha önemli dertlerin oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah siz hediye musluğunu "bunu napıcam" diyerek kapamışsınız ama :))) Evlilik olayı benim için yaklaşım 10 sene için imkansız daha bir proje ve bunun konusu mevcut değil. :))

      Sil
  11. Ah ya, bir de bugünü daha 4 gün öncesinde ayrılmış bir birey olarak geçirdim. Çiftleri görmeyelim diye sap arkadaşları topladık eve kapandık öyle diyeyim. Evde de anca tabu falan oynadık işte....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş ver ayrılıklar iyidir, sap kalalım sap olalım. :))) Yine sen bir eğlence dizayn etmişsin ben Taksimde sağ solu izleyerek bir dram içersinde geçirdim. :)

      Sil
  12. Ben, bence bugün için yapılacak en güzel şeylerden birini yaptım :) Ama burada söylemeyeceğim (utanan maymun)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha olmadı bu merak uyandırdı söylemen gerekir. :) Ne yaptın mutlu bir çifti sevgililer gününde birbirine mi düşürdün? :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam