28.07.2019

Ruhsuz Atmaca 7 Yaşında

Blog yazarlığı benim için çok kutsal anlamlara sahip. Ömrümde ender yaptığım uzun süreli işlerin başında geliyor. Hatta kendimce biraz da başarılı yaptığım iş olarak görüyorum. Blog yazmak benim kişisel yaşam deneyimi açısından çok şey kattığını belirtmem gerek. Belli düşünce kalıplarını görmek, kendimi ifade etmek ve yansıtmak birçok şey açısından önemli şeyler kattı hayatıma.

Blog dünyasında ediğindiğim birçok arkadaş normal hayatta edindiğim insanlardan daha doğal olduğunu olduğunu söyleyebilirim. Bunun dışında yardımlaşma açısından da önemli katkılar sağladığımı söyleyebilirim. Bu özellikle insanları dinleme, onları anlama açısından psikolojik bir deneyim unsuru olduğunu belirtebilirim. Hiç bilmediğim, görmediğim kişilerin bana iş aradığını bilirim. Ya da hiç tanımadım insanlara -iş olmasa da- belli şeylerin paylaşımını yaptığımı bilirim.

Bugüne kadar -adsense reklamları olmasına rağemen- 5 kuruş maddi kazanç sağlamadığım blogumdan. Bu belki gerçekliğe vurulduğunda yanlış bir durum olabilir ama ticari kabiliyet olmayınca ve blog açma amacını maddi unsurlara temellendirmeyince böyle oluyor. Ama yazının başından beri belirttiğim gibi -bazıları geçici olsa da ki bu sosyal ağ yapısına bağlı bir durum- çokça farklı sosyolojik yapıya sahip insanlar tanıdım. Bunlar sevindirici...

Blogum -yazı geç olsa da- 18 Temmuz itibariyle 7 yaşına girdi. Yaşam döngümde uzun soluklu olarak yapabildiğim en büyük deneyim alanının bu derece süremesi sevindirici. Blog yazmakla birçok unsur kazandım. Belirttiklerim dışında, okuduğum fakültenin iletişim olması ve bu anlamda gerek lisans süreci, yüksek lisans, şimdi de doktora hep blogumun yansımalarını faydalarını gördüm. Amacım bir faydacı yaklaşım veya öngörü değil ama 7 yılın kazandırdıkları çok bunu belirtmeliyim.

Her sene blogumun doğum gününde belli hedefler belirtiyorum ama gerçekleştirmede sorun olduğu için bu sene öyle hedef odaklı bir yazı yazmak istemedim. Zaten ay içerisinde bir yazı zor giriyorum. Sadece bir özeleştiri yapmam gerekirse; bu sene sadece yazı yazdım genel blog takibi derslerden yapmadım. Kendi bloguma bile bazen ay içerisinde birkaç kez girdim. Bu anlamda bloglara ulaşmak ve daha fazla yorum almak bu sene için salt bir hedef olabilir.

7 Yaşında
Ruhsuz Atmaca 7 Yaşında

Şimdi geçen sene yapmadım ama şöyle listeler üzerinden bir blog önerisi veya yorumu yapalım:

  • Ruhsuz Atmaca: Çok egoistim. 
  • Yelda Kitapçı: Muhtar adayı, hemşerim ve riv riv. Blogunu aksatıyor ama aksatmaması lazım. Bunun dışında, hep mutlu olsun... Gönlünün zengin olduğu bilinir. Öyle kalsın. Tez vakitte mutlu olsun. Evlendikten sonra organizasyonlar buhar oldu.
  • Bir Poşet Kitap: Avukat oldu, blog da araya kurban gitti. Dön bloguna dön... Bloglar içerisinde açıldığı dönem ve etkileşim bakımından önemli bir değere sahip. Dönmeli.
  • Oscar Favorite: Zinemacı blog, başarılı olmasını istediğim, filmografisi geniş bir blog sahibi abim. Çok izliyor. En çok arşivi olan blog herhalde. Fakat kendisi yine blog yaşantısına ara veren bloggerlardan. Günde  3 yazı giren blogger şimdi yazı girmiyor bu kötü.
  • Uyuşuk Pollayna: Mezun oldu. Acaba avukat oldu ve blog uçtu. 
  • Vanity by Serra: Çok pis güzel blogger, bu konuda harbi tek geçerim . Aşırı iltifat mı? Yürüme mi? oldu bilemedim ama öyle. Her sene yürüyor gibi oluyorum ama güzel yani (Bunu hep yinelerim!).  Youtube trendinde yeri vardı kaçırdı. Birçok yotuberdan çok daha güzel. (Türkiye'nin Dua Lipa'sı!). Bloggerlık için artık geç ama güzelliği ve bunun başka alanlarda kullanımı için geç değil. Ekran yüzü var, çünkü güzel biri. Değerlendirir umarım. 
  • Sui: Kariyer aldı başını gidiyor.  İlk tanıdığım ve etkileşim kurduğum hatta ilk numaramı verdiğim blogger olabilir. Komşu da olduk ama bir türlü görüşemedik.  Arada blog yazısı yazıyor bu güzel bir durum. 
  • Bana Dair: Şiir denince akla gelen abimiz.  Blog buluşmalarının kalbi. Blogunu ara ara yeşillendirmeli. 
  • Biraltıbirsıfır: Ankara'nın blog buluşması organiztörüydü. Şimdi arada güzel sağlıklı şeyler yazıyordu. Önce blogu kapattı, sonra instagram derken twitter şu anda nedir, ne değildir belirsiz! Üzücü çünkü iyi iletişimim olan biriydi. Bu yazıyı görüyor isen ulaş bana!
  • Gökhan Tekin: Faydalı bilgiler paylaşan abimizç Bloglar arasında kendini geliştiren önemli kişilerden. Güncellik açısından da önemli değere sahip.
  • Yazimbari: Önceden günde içerik üstüne içerik girerdi, şimdi twit üstüne twit giriyor. Ama blog içeriği de giriyor. Bu güzel, blogundan kopmaması güzel.
  • Temmuz Güncesi: Sık yazsa güzel olacak. Arada yazıyor ama güzel yazıyor. Yeri çok ayrı. Blogumdaki ilk şiir seslendirmesini yaptı. Hiçbir ego ortaya koymadan. Sesi kısıldı düzelir düzelmez yaptı. Bana cesaret verdi. Yeri ayrıdır. Güzel olup, egosuz olmak önemli. Kendisi diğer bir blogger güzelimiz... Blogunu medium'a taşıdı sonra buhar etti bu üzücü. Çünkü yazması, paylaşması gereken değerli insanlardan. 
  • Bir Tutam Karınca: Kendisini çok sevecen, blogsözlükte ve blogda çok aktif, güzel çantalar tasarlayan bir blogger. Her bloggerın tanıması gerekir söylim. Son yılların en güncel bloggerı ve aktif bir yaşantıya sahip bloggerı. Tebrik edilesi. 
  • İkiz Gezegen: İkiz kardeşin paylaşımlarını içeren güzel bir bloggerlar. Aslında ikiz olmaları güzel farklılık, bloglarından kopmamaları da sevindirici.
  • Gezen Tozan: Çok gezmiyor ama öz geziyor. Çok güzel fotoğraf çekiyor. Gülüşleri var güzel... Ama güzel blogunu kapattı. Çok iyi yerleri hak ediyor. Umarım hayat ona bu şansı sunacak.
  • İki Oda Bir Galaksi: Bir topluluk olarak ortaya çıkan müstesna güzel bir blog. Nihce sayesinde tanıdım. Kendisi 3. youtube seslendirmesini yaptı ki dinlemek gerek... Hatta sonra bir seslendirme daha yaptık.
  • Şeyma Dinç: Güzel şeyler hak eden. Güzel şeyler yazan. Birebir tanıma imkanı bulduğum güzel insan. Tez vakitte tezini vere... Bunun dışında tez vakitte güzel şeyler yaza... Güzel yerleri hak eden güzel insanlardan.
  • Connect Weirds: Anime sever ve güzel analizler. Ayrıca çalışkan biri. Blog konusunda da eğer blog eskisi gibi popüler olsa çok su götürürdü. Bunun dışında twitlerini okuyunca "Chaplin" havası alıyorum. Yorum yazamasam da komik geliyor.
  • Mutlu Eller: Tez çalışmamın araştırma kısmına katılmıştı. Uzun süredir blog tutuyor. İyi bir anne ve güzel fotoğraf, gezi yazıları paylaşıyor. Ayrıca bloguma uğrayıp blogumun yalnız olmadığını hissettiren iyi niyetli kadın. 
Güzel günler geçirdim ve şunu söylemem gerek bu blog üzerinden yazarak kendimi çok geliştirdim. Bu sene youtube bloguma entegre etmek istiyordum ama olmadı. Çok yoğun bir sürecim var. İnstagram biraz daha aktif bende o da fotoğraf paylaşımından. Blogum şimdilik bu seyirde devam edecek. Hala geliştirmem gereken birçok yönüm var ama kazanımlarım kaldıkça bunlarında olacağını düşünüyorum. Kime ne kırgınlık yaşattıysam özürlerimi kabul etsinler. Listeyi hatırlayabildiklerim üzerinden yaptım. Kimse neden ben yokum demesin üzer beni. Herkese teşekkür ederim...
Sevgiyle Kalın...

Ruhsuz Atmaca'yı şu hesaplardan takip edebilirsiniz?


21 yorum:

  1. Düzenli bir şekilde devam etmiş ve bu günlere kadar süreklilik sağlamış olmanız bile yeteri kadar bir başarı öyküsü aslında. Ben 2010 yılında başladığım blogculuğun ilk şaşalı dönemlerinden bu yana hala aynı blog ile devam edenlere hayranlık duyuyorum. Belki kişisel blogculuğun hit katkısı yetersiz olabilir ama yazana katkısı büyük oluyor. Daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Blog yazmanın bana kattıkları çok değerli. Belki abartı gibi görülüyor ama bi yarar-zarar değerlendirmesi yapsam yararları daha fazla basıyor. Benim açtığım günden beri görmek istediğim insanlara ulaşabilmekti. Bir dönem bunu çok iyi başardım ama malum blog yazmak hit kaybedince kişisel bloglar da kaybetti.
      Niceleri sizinle olsun...

      Sil
  2. Ruhsuz Atmaca'nın bitmeyen bu güzel ruhu daim olsun. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Aynı temenniler senin için. Güncelliğin daim olsun.

      Sil
  3. Aklıma geldikçe "Gerçekten kim bu acaba?" diye düşündüğüm bir iki anonim blog yazarından birisin Atmaca :). Nice senelere, daha fazlası da olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok gizliliğim kalmadı ama yine de kendimi blogumdaki karakterden uzak tutmaya çalışıyorum. Senin de senelerin nice olsun.

      Sil
  4. Uzun yıllardır blog yazan herkese saygım sonsuz. Bizi de bizden başkası anlamaz:) Örneğin blog yazmayan arkadaşlarıma ne desem boş, bugüne kadar anlatamadım ne kazanımlar elde ettiğimi. Çoğuna göre "boş işler" bunlar:) Neyse herkesin düşüncesine saygımız var:)
    Hakkımda yazdığın güzel cümleler için teşekkürler. Umarım daha uzun süre yazmaya devam ederiz. Bu sene için koyduğun hedeflere de ulaşmanı gönülden dilerim. Hani 5 kuruş kazanmadım demişsin ya, bu işin doğrusu yanlışı yok elbette. Şahsen severek okuduğum blogların reklamlarına tıklamadan çıktığım nadirdir. Emek karşılığı hepsi olabilir; yorumlar, dostluklar kadar ufak bir kazanç da bizleri mutlu ediyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazmak farklı ayrıcalık. Şu zamanda yazanların aslında bu blog zorluğunda devam ettirmeleri çok güzel. Çok teşekkür ederim değerli yorumun için. :)

      Sil
  5. Sıkı takip etmesem de ara ara girip okuduğum bloglardansın Ruhsuz.
    Yeni yaşın kutlu olsun.
    Seviyoruz seni.

    YanıtlaSil
  6. nice yıllar dilerim keyifle dolu tebrik ederim sizi..

    YanıtlaSil
  7. nice yaşlarınız olsun efenim :))
    avukat oldum evet, çeşitli sebeplerden ötürü de uçtum yine evet. çalışıyor muyum hayır. saçma sapan mülakat sonuçları bekliyorum. bir miktar yılmış ve bezmiş durumdayım. ama hala ayaktayım, en azından durmaya çalışıyorum. kocaman sevgilerle.
    uyuşuk pollyanna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeyleri yaşıyacak yaştasın. Ben onları geçirdim. Yaş kemale erdi hala iş kovalyacağım. Her şey olacağına varır. İnşallah tez vakitte güzellikler seni bulur. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Kalbin hangi güzel şey için çarpıyorsa her doğan güneş sana onu getirsin Atmacanın yaşı kutlu olsun
    Uzun bir aradan sonra yazılarını okumak çok güzel devamını dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOrumunu beklediğim insanlardansın. Araştırdım ama kim olduğunu bulamadım uzun süre yorum olmayınca dedim gelir herhalde. Çok teşekkür ederim. En azından yazdıklarımı okuyan birilerini görmek çok güzel. Blog yaşantım tek yönlü değil benim, yazıları okuyup yorum yapan bana çok değer katıyor. İlk yazılarım ve son yazılarım arasındaki değişim aslında böyle oluştu. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. Teşekkür ederim niceleri sizinle olsun. :)

    YanıtlaSil
  10. Nice 7 Yıllara Atmaca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekküler organizatör. Bu lakap olarak kaldı sende neyse :D

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam