25.10.2019

Sonsuzluk...

Geniş bir kıyısız çerçeve,
İçinde insanlar yok,
İçinde ben yokum,
Boşluğa bakıyorum,
Önümü göremediğim için,
İnsanları göremediğim için korkuyorum,
Umutsuzum,
Ağlasam mı bilemiyorum!
Gözyaşlarım çözemez bu durumu,
Umutzusluğum,
Ruhsuzluğum,
Bir şey yapmaz bu soruna.
Çerçevede her şey eksik,
Kompozisyon yok...

***

Kayboldum galiba,
Anlamını bilmediğim denizlerin boşluğuna bakarken,
Kara parçasını gözlerimden kaybettim,
Oysa istediğim sadece birkaç dakika dinlenmekti!
Şimdi baktığım boşlukta,
Sıkışmış insanların hep istediği sonsuzluk fonu var...

***
Bilinmezliğe bilinirlik katmak çok zor...

***

Bakıyorum,
Konduramıyorum,
İnsanlar yokken dünyanın adına anlamlar betimlemeler konduramıyorum.
Boğuluyorum,
Kurtarıcım olur mu bilemedim!
Ayaklarımın altında zemin yok,
Arkamda,
Sağımda ya da solumda,
Sadece boşluk...
Bugüne kadar kalabalıklarda boğulan bedenim,
Boşluklara kurban oluyor...
Cesedi taşa, toprağa ulaşmadan bir hiçlik evreninde,
Sadece havada aslı kalarak kimsesizce çürüyecek,
Bu korku,
Bu yokluk,
Korkutucu...
İnsan ölmeyi de,
Sevmeyi de,
Bildiği diyarlarda yaşamaya hasret,
Boşluklara isim vermek çok zor,
Boşluklarda hayat ummak,
Bilinmezliğe bilinirlik katmak çok zor...

...Ruhsuz Atmaca
Sevgiyle Kalın...


Sagopa Kajmer - Avutsun Bahaneler


8 yorum:

  1. Belkide sonsuzluk gerçek varoluşun bir şartıdır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de ama varoluşsal sancılar biraz sıkıntı. Yaşantı beklenti hep bir ebedilik temelli. Psikoloji dinamiği de buna bağlı tabi.

      Sil
  2. Çok beğendim, kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bilinmezliğe bilinirlik katmak zor evet; ama biraz umursamazlıkla marine edilmiş koyvermişlik katılabilir belki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ama bırakılırsa o koyvermişliğin sonu kötü olur. Bırakmak gerek, ardına bakmadan. Eğer o kafa biraz çevrilirse insanın ibadeti sarsılır.

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam