18.07.2020

Ruhsuz Atmaca 8 Yaşında

Ömrümden bu kadar uzun sürenin hızlı geçeceğini tahmin edemezdim. Hele ki bedenimin üstünde bunun bu kadar yaşlandırıcı ve yalnızlaştıracağını hiç bilemezdim. Belki de düşünemezdim. İnsanlar yaşadıkları günün kıymetini kaybettikleri gün anlamaya başladıklarında çürümeye başlayan derileri onlara gerçeği söyler. Benim de yaşlanmadan olmasa da sıkıntılardan çıkmaya başlayan vücut çizgilerim çürümenin dilini, edimini anlatmaya başlıyor aslında...

Bu blogu oluşturup -son iki yıldır aktif olarak kullanmasam da- bugünlere getirmek belki de hayatta kendime kattığım en büyük değer olmuştur. Yaşlanan ve anlamlanan birçok eylemimin, benliğimin en büyük değeri olmuştur. Kendi insanlığım, dünya eğitimim için güzel bir deneyim alanı sunmuştur. Kendimi geliştirmeme, başka insanları tanımama, yardım etmeye, yardım almaya, insanlara ulaşmaya, gizli kalmaya ve birçok şeyi bana katmıştır. Özellikle akademik hayatımda blogumun önemli yeri olduğunu da söyleyebilirim. Yeni medya alanına yönelmem, yüksek lisans, doktora gibi adımlarda bana çokça yardım etmiştir. Bunun dışında yarattığım bu karakter benim olmak istediğim, bedenimin gizli ben'indeki karakter olması da cabası... Her insanın olmak istediği süper kahraman vardır; benim de " Ruhsuz Atmaca" diyelim...



Blogum 18 Temmuz itibariyle 8. yaşına girmiş oldu. Her yaş gününde söylediğim gibi, hayatımda uzun soluklu olarak sahiplenerek yaptığım belki de ne güzel yönelim olduğunu belirtebilirim. Blog ortamı son yıllar olmasa da ilk 5 yılında bana her türlü deneyimi yaşattı. Belki de gençlik kırılımımı burada tamamladım. Kırma, kırılma, yanlış anlama, hayatına birilerini sokma, birileriyle tanışma artık akıla ne gelirse... Pozitif ve negatif birçok varyasyonu deneyimledim. Belki de bundan dolayı bırakmadıysam da ne kadar sahiplendiğimi söyleyebilirim. Çünkü oluşturduğum alan benim bir Ötekim değil, birebir kendi benliğimde olmak istediğim güçlü karakter olarak anlatabilirim bunu...

Her sene olduğu gibi bu sene de blog için bir hedef belirtmem gerekiyor ama önceki hedefler gerçekleşmediği için bu sene de yaşamak dışında hedef belirtmiyorum. Az düzgün hayat olsun yeter. Bunun dışında eğer bir sıkıntı çıkmazsa blog yazılarım arasından şiirleri toparlayıp, derleyebilirsem bir kitap haline getirmek istiyorum. Masrafsız bir yöntem buldum, eğer başarabilirsem tanıtımını da yapıcam... Ekim-Kasım gibi pandemi sürecinin akıbetine bağlı olarak adım atmayı düşünüyorum. Belki de hedefim bu olsun. Ancak bu süreçte kitap onayı alırsam blogumun 2 yılındaki tüm yazıları silinecektir, artık okumak ve yorumlamak kısmında acele edilmesi lazım, duyrulur!!!


Ruhsuz Atmaca 8 Yaşında


Şimdi geçen sene yapmadım ama şöyle listeler üzerinden bir blog önerisi veya yorumu yapalım:

  • Ruhsuz Atmaca: Çok egoistim. Her dönem ekliyorum. 
  • Yelda Kitapçı: Muhtar adayı, hemşerim ve riv riv. Blogunu aksatıyor ama aksatmaması lazım. Bunun dışında, hep mutlu olsun... Gönlünün zengin olduğu bilinir. Öyle kalsın. Tez vakitte mutlu olsun. Her sene kendisi için temennim bu. Ancak bloguna da bir şeyler eklemesi hoş seda olur. 
  • Bir Poşet Kitap: Avukat oldu, blog da araya kurban gitti. Dön bloguna dön... Bloglar içerisinde açıldığı dönem ve etkileşim bakımından önemli bir değere sahip. Dönmeli. Dönmedi dönmüyor. Niye dönmüyor... İşi gücünü alan gidiyor buralardan...
  • Sui: Kariyer aldı başını gidiyor.  İlk tanıdığım ve etkileşim kurduğum hatta ilk numaramı verdiğim blogger olabilir. Komşu da olduk ama bir türlü görüşemedik.  Arada blog yazısı yazıyor bu güzel bir durum. 
  • Biraltıbirsıfır: Ankara'nın blog buluşması organiztörüydü. Şimdi arada güzel sağlıklı şeyler yazıyordu. Önce blogu kapattı, sonra instagram derken twitter şu anda nedir, ne değildir belirsiz! Üzücü çünkü iyi iletişimim olan biriydi. Bu yazıyı görüyor isen ulaş bana! 
  • Gökhan Tekin: Faydalı bilgiler paylaşan abimizç Bloglar arasında kendini geliştiren önemli kişilerden. Güncellik açısından da önemli değere sahip.
  • Yazimbari: Önceden günde içerik üstüne içerik girerdi, şimdi twit üstüne twit giriyor. Ama blog içeriği de giriyor. Bu güzel, blogundan kopmaması güzel.
  • Bir Tutam Karınca: Kendisini çok sevecen, blogsözlükte ve blogda çok aktif, güzel çantalar tasarlayan bir blogger. Her bloggerın tanıması gerekir söylim. Son yılların en güncel bloggerı ve aktif bir yaşantıya sahip bloggerı. Tebrik edilesi. 
  • İkiz Gezegen: İkiz kardeşin paylaşımlarını içeren güzel bir bloggerlar. Aslında ikiz olmaları güzel farklılık, bloglarından kopmamaları da sevindirici. Periyodik ve aktif bir sosyal ağ etkileşimleri var kaybetmezler umarım. 
  • Gezen Tozan: Blogu bıraktı ama başarılı bir gazeteci olacak, beklentim o yönde.
  • Şeyma Dinç: Güzel şeyler hak eden. Güzel şeyler yazan. Birebir tanıma imkanı bulduğum güzel insan. Tez vakitte tezini vere... Bunun dışında tez vakitte güzel şeyler yaza... Güzel yerleri hak eden güzel insanlardan. Tezini bitirirse bu alanları da yeşillendirecek umarım ama önce işi uzmanlık...
  • Mutlu Eller: Tez çalışmamın araştırma kısmına katılmıştı. Uzun süredir blog tutuyor. İyi bir anne ve güzel fotoğraf, gezi yazıları paylaşıyor. Ayrıca bloguma uğrayıp blogumun yalnız olmadığını hissettiren iyi niyetli kadın. 
Artık beni kaç kişi okuyor bilmiyorum. Etkileşim oranı olarak blogumda sorun yok ancak geri dönütler açısından -yorumlama, paylaşma gibi- belli sorunlar var. Tabi uzun süre blogumda bir paylaşım yapmadığımdan da olabilir. Ancak yazıyı okuyanlardan, blogum hakkındaki görüşleri beklemekteyim. 

Güzel günler geçirdim ve şunu söylemem gerek bu blog üzerinden yazarak kendimi çok geliştirdim. Bu sene youtube bloguma entegre etmek istiyordum ama olmadı. Çok yoğun bir sürecim var. İnstagram biraz daha aktif bende o da fotoğraf paylaşımından. Blogum şimdilik bu seyirde devam edecek. Hala geliştirmem gereken birçok yönüm var ama kazanımlarım kaldıkça bunlarında olacağını düşünüyorum. Kime ne kırgınlık yaşattıysam özürlerimi kabul etsinler. (Bu paragrafı geçen seneden aşırdım) Listede yeni keşifler olmadığı için belli elemeler yaparak düzenledim. Kimse neden ben yokum demesin üzer beni. Herkese teşekkür ederim...
Sevgiyle Kalın...

Ruhsuz Atmaca'yı şu hesaplardan takip edebilirsiniz?


10 yorum:

  1. Ruhsuz atmaca hayata farklı bakışıyla ve kendine has kalemiyle, yazılarını isimsiz dahi olsa tanıyabileceğim ender yazarlardan biridir benim için.

    Belgeselde atmacalardan bahsetse dahi "bizim bir ruhsuz atmaca vardı" gibisinden aklımdan geçirebileceğim, zihnimde yer eden bir isimdir.

    Yeni yaşın kutlu olsun arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok mutlu oldum. Niceleri ve güzelleri seninle olsun. :)

      Sil
  2. Dile kolay 8 yıl ne demek Ruhsuz?
    Kitap olayı da şiir kitabı olayı da umarım gerçekleşir.
    Dediğin gibi son birkaç yıldır ne yazık ki blogların o eski neşesi sesi yok ama yine de buralar baba ocağı gibi kapısı hep açık sıcak bir çorbası her daim hazır bizi bekliyor...
    Nice yılları olsun bloglarımızın!
    Sevgiler ~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim organizatör. :D
      Kitap olayı pandemi olmasa daha netti de bakalım. Yaptığımda yol göstermek amacıyla süreci de anlatıcam. Ama şu pandemiden mahvetti beni biraz.
      Bloglar geri dönse de biraz eskisi gibi olmayacak ama umarım eski günlere yakın bir döneme girer bu ortam. Sadece az biraz alanı reklam etmek gerek.
      Teşekkür ederim yine. :))

      Sil
  3. Yazını okudukça aktif dönemlerde yaptığımız etkinlikler geldi aklıma.Birbirimizi mimler blog önerileri,sonu-cevaplar yapardık.Keske o günlerdeki gibi herkes aktif olsa ama o devir kapandı.Daha kolay kullanılabilir sosyal medya araçları olunca buraya yazı yazmak bir şeyler çok daha zor hale geldi ama şanslıyız burada gizemli bir şekilde bir şeyler yazmak güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıktan sonra yine bu alanı süregelen bir şekilde devam ettirmek mümkün. Ama o etkin alandaki ve o dönemdeki birçok unsur söylediğin gibi yitip gitti. Bir hoş seda bırakabildiyse ne güzell... Yine de yazmak varken yazmak gerek, bu alanın değeri diğerlerinden farklı. :)

      Sil
  4. Nice yılların olsun. İnşallah herşey gönlüne göre olur. Ve kitabının çok güzel olacağından eminim.
    (İmza günü yaparsın artık;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kitap işi yalan olacak diye korkuyorum. :))

      Sil
  5. Hiçbir zaman ismen tanılamasak da yazılarınız özelinde karşılıklı yorumlaştığım, bazen kızgın bazen kırgın yazılarından hatırladığım ve her dönüşümde mutlu olduğuma inandığım bir bloggersın. Hayat hikayeni okuduğumda tuhaf benzerlikler olduğunu (doktora süreci ve yazmanın insana kattığı değer) ve neden bu siteye ara sıra uğrayıp kontrol ettiğimi de çözmüş oldum. Geçenlerde bizde 3. Yaş günümüzü kutlamıştık. Bu da demek oluyor ki seninle 3 yıllık sanal bir dostluk bağları kurulmuş. Belki hatırlayacak belki de önemsemeyeceksin, ama bil ki özgün yazan kendinden katan, beyin fırtınalı oluşturanları seviyorum. Yeni yaşın kutlu olsun...aglotlaro.blogspot editörü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim anılarımı açıklamasam da blogumda olan her şeyi aslında hatırlarım. Çünkü blogum benle birlikte doğan belki de bir şekilde bu yüzden ölecek bir yapıda. :) Bu ara o kadar yoğun ki pandeminin de nedeniyle her şey sıkıntıda. Bir ara instagrama kaysam da orada bile mesajları kontrol edemez duruma geldim.

      Güzel yorumunuz, güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Beni biraz büyüten de blog mecrasının kattıklarıdır. Her zaman ona minnettarım. Sevgiyle kalın. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam