14.03.2016

Öyle Bir Hal Aldık ki Hayat...

Öyle bir hal aldık ki hayat; her anlamsız deyişimde söylediğimi biraz daha kanıtlar, söylediğimi biraz daha destekler oluyor. Nereye baksak, ne görsek ne yapsak lanet lanet lanet ve bin kere lanet. Bir bilinmezliğe gidiyor insan oğlu, dünya tarihi, insanın insana zulmü oldu, zulm yapan kahraman, zulüm edilen ölümlü...

Öyle bir hal aldı ki hayat; bilmiyorum, uzun süredir hem kendime hem çevreme bakıyorum, yok bir artı değer, bir mutluluk sebebi yok. Başıma ağrılar giriyor, kafamı toplayamıyorum, bilmiyorum nedir derdimiz, ne yapmak istiyoruz. Galiba uzun süredir gelen bu baş ağrılarım ölümümü getirecek, bu olayları düşündürecek artçı sarsıntılar, yıkıldım yıkılacam. Nasıldır bu hayat, neden bu kadar zulümkar, nasıl oldu bu kadar sitemkar. Her taraf bir mutsuzluk silsilesi...

Kalp Ritim Çizgisi
Hayat seni bir hiçi var etmeye sürükler....
Öyle bir hal aldı ki hayat; çok namussuz oldu, şeref yoksunu bir pislik yaşantısına dönüştü. Dolandırıcıların oyuncağı, kimsesizlerin cehennemi, kaldık biçare... O kadar kötü bir dönemi geçiriyoruz ki, bugün yaşamak şükür oluyor; doğru Rabbime şükürler olsun orası ayrı ama bu şükür Rabbe değil de, o dolandırıcılar için;  "bugünde beni uçurmadılar, insafsız insanlığa şükür" oluyor...

Öyle bir hal aldı ki hayat; tanımlamalar değişti, tanımsızlık, isyankar bir hal almaya başladı. Lanet, pis, kötü, öcü, kaka... Bilmiyorum dün bir bomba patlıyor, insanlar daha dünyada görebilecekleri güzellik arayışlarını göremeden ayrılıyorlar. Belki de hiç aşık olmadan, hiç sevemeden, bu dünyayı dolandırmadan, kandırmadan ayrılıyorlar. Bunu yapan Rabbin takdiri olsa şükür, ama yaratan hiçbir zaman bu takdirle almaz insanı, ah yalan dünyanın, başkalaşmış insanları...

Öyle Bir Hal Aldık ki Hayat...
 Bugünde ölemedik demeye lanet olsun...
(Foto: Fury filminden)
Öyle bir hal aldı ki hayat; dünden beri düşünüyorum 5-6 aydır yaşadığım saçma ama stres dolu günler mi? O kadar okumama rağmen kuramayacağım geleceğim mi? Bu kadar uğraşırken bir hiç uğruna ölmek mi, kol, bacak kaybetmek mi? Sürekli asık suratlarla yaşamak mı? Bu dünyaya gülmek mi? İnsanlar mı? İnsanlık mı? İnsafsızlık mı?  Poffff...
Öyle bir hal aldı ki hayat; bir hiç uğruna öleceğiz galiba, bu yüzden dünyaya anlamlar yüklemek yerine günü yaşayıp ölelim madem, nasıl olsa yarın uçabiliriz, kuşlar gibi değil ama.... Bugünde ölemedik demeye lanet olsun...

Önemli Not: Beni yanlış anlamamınızı öncelikle belirtmek istiyorum. Canımız yanıyor fakat böyle olaylardan sonra sosyal ağlarda bir bilinç oluşturulması gerek;
  • Suçun bir yere atılması, birini hedef göstermek,
  • Profil fotoğraflarını karartmak ya da diğer faliyetler,
  • Sürekli aşağılayıcı paylaşımlar yapmak vs.
Bu gibi durumlar sadece olayı meşru yapar, kişiler katharsis yaşar ve daha sonra kapanır. Profil fotoğraflarını karartmak, siyasi içerikli paylaşımlar yapmak olayı sadece tarihi bir güne dönüştürür, iki sonra konuşulur, gider ve paylaşanlar açısından da sadece sorumluluğu üstünden atmayı sağlar. Terör bir olgudur ve onu ancak bütünleştirici cümleler yok eder. Önemli olan sorumluluktur, hiç bir kimse bir başka kimse kadar suçsuz değildir. Bilinç önemli paylaşım yaparken olayları siyasileştirmeyelim, suçlamalarımızı sona saklayıp ne yapabileceğimizin bilincini oluşturalım...

Sevgiyle Kalmaya Çalışın....

26 yorum:

  1. Güzel demişsin, profil fotosunu karartıp iki lanet okuyup geçmeyelim. Kanıksamayalım, alışmayalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sorumluluk varsa bunda kaçılmaması gerek, artık bir sosyal bilinç oluşturulmalı.

      Sil
    2. Tabii ki, oy verip sonra oy verdiklerimiz ya da oy vermediklerimize topu atmak en basiti.

      Sil
    3. Aynen bir yerler suçlu ama biraz da kendimize empati kurmalıyız, bilmiyorum en azından ben öyle düşünüyorum.

      Sil
  2. Neden suclamicakmışız.O bazı kendi rahatlığını düşünsünler yüzünden bu haldeyiz.İnsan canı artık onlar için hiç ve artık bomba hayatımızda çok sıradan bir şey haline gelmeye başladı.Kimler yüzünden acaba?Bu ulkede bu kadar çok şey oluyor ve istifa eden tek bir insan yok.Sadece çıkıp terörü lanetleniyoruz diyip yalan vaadlerde bulunup defolup gidiyorlar.Ben böyle kişilerin bu yaptıklarına göz yumup sadece baş sağlığı dileyemem.Bir de sözde güvenliği arttirmislar.Goruyoruz gerçekten cok güzel işlerini yapıyorlar.Bir de bunlarin yanında bu kadar insanın ölümüne sebep olan o iğrenç insanı savunanlar da var.Ben bunları suçlamayayım da napim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suçlama demiyorum, tepkini verebileceğin mecralarda var ama şuçlamak ciddi anlamda bir şey yapmıyor. Çok fazla sövgü, övgü getirir, senin her yaptın sövgü aslında bir ekmeğe yağ sürüyor. Ayrıca terör neyden beslenir? "Acı"dan. Güçlü olmak gerek, tabi ki olay acı bak başım sabahtan beri ağrıyor ama yapabileceklerimizi düşünmek gerek. Sağa sola bakıyorum, her yer fotoğraf paylaşma mecrası olmuş cidden kodlanmış bireylere dönüşmüşüz bu acı.
      İnsanlar paylaşım yaparak acılarını azaltıyorlar, bugün eğer bu olaylar yaşanıyorsa bu bu dönemde olmuş bir şey değildir, bunun bir süreci vardır. Bu birilerine destek verme amaçlı bir şeyden değil bak, kesin inan siyasetin canı cehenneme ama az biraz şu iletişim fakültesi bana bir şey kazandırdıysa o da bugün böyle olaylarda yapılanların genelinin yanlış oluşudur. Örnekleri bol bugün paylaşılan yarın unutulacak ve 14 Mart 2017 de ve tekrarlayan yıllarda bir anma günü yaplacak ama 15 Mart 2017 de yine hayat normalleşecek...

      Sil
    2. Olay şu:ben haberlerde patlama olduğunu öğrendiğimde korkuyla arkadaşlarımı aramam ve ilk calışta telefonu açmıyor olmalarında bile yüreğimin paramparça olması ve ben bu durumdayken bile nasıl üzülüyorlarsam sevdiklerini kaybedenler kim bilir nasıl durumda.Işte biz böyle üzülürken meclisdekilerin güle oynaya hayatlarına devam ediyor olması bana çok dokunuyor.

      Sil
    3. Ben şu doğrudur bu doğrudur demiyorum. Ayrıca üzülmeyin, olur böyle şeyler alışalım da demiyorum. Ben sadece tepki vermenin şekli ve usulünün bugüne ne kadar ne getirdiklerinin sorgulanmasını istiyorum. Bu bir iletişimde doğrudan belirtilmesede temel felsefedir: "Çok fazla sövgü, övgü getirir." kaldı ki siyaset bunun temeli üzerinedir. Zamana göre bir geçmişe bakarsak bu tip olayları sadece bu şekilde sosyal ağlarda tıkadık, ne demokratik bir tepki gösterebildik ne de hukuki ne de ne de insani, yani çözüm değil, yanlış bir uygulama bu sadece suçlayıcı, o kadar. Yine söylüyorum bak sabahtan beri başım ağrıyor, yapacağım bir ton şey var yapamıyorum üzülüyorum ama bu üzülmekle kalmamalı fakat geçmişte yapılanlar gibi suçlayıcılıkla da...

      Sil
  3. Çok güzel bir isyan seninki, çok gerekli bir isyan... ama ne kadar isyan edersek edelim bir şey değişmiyor. Suçlanacak kişi aramayalım dediğimiz dönem en çok aramamız gereken dönem. Amerika bile halkını uyarmışken bizi kimse uyarmadı... Plakası bile biliniyordu aracın. Nasıl suçlamadan duracağız ki? Daha dün kardeşimle kavga ettik. Biz daha iki kardeş susamıyorken insanlar nasıl sussun.. Şükürler olsun ölmediğimiz bir güne daha. Ne diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suçlamalar yapılacak tabi ki çok garip bir ülkeyiz, çoğu kez yapanın yanında kalıyor her şey ama olay sıcakken bizde hemen suçlama bombardımanı ile bir siyasileştirme yapılıyor. Durum zor ama temkinli olmak gerek, kendimizi de toplumu da suçlamak gerek. Tek yönlü suçlamalar bir şey katmaz, empati kurmak gerek zor bir süreç her yapılan intial yaratır. Ne diyeyim, şükür RABBE bizi kullarıyla sınamasın...

      Sil
  4. Benzer şeyler düşünmüşüz bu sabah.. Nefreti nefretle yıkamaya çalışıyor insanlar, en başta bundan uzaklaşmak lazım.

    YanıtlaSil
  5. İşte en kötüsü de o.
    Alışıp, unutmak.
    Bilinç oluşturabilsek keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bundan önceki örneklere bakarak bu durumun ne olacağını kestirmek üzüyor. Bilinç şart, en azından herkes nerde bunu görmeli.

      Sil
  6. Ne hale geldik, bir tarafımız kan revan, ağırlar yakıyorken , diğer tarafımız vur patlasın çal oynasın vurdum duymazlık had safhada.
    Biz de çaresiz olanları seyrediyoruz sıra bize ne zaman gelecek diye :((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sonumuzu hayır etsin, vallaha dünya yas yeri oldu.

      Sil
  7. Abd bile Ankara'da neler olabileceğini tahmin ederken, eğer biz bunu daha yakından çözememişsek kesinlikle bir suçlu(lar) olmalı.Hedef gösterilmeden bu işle alakalı her kişi anında istifasını vermesi gerekir.Bir ülkenin başkentinden bahsediyoruz.Bazı meslekler hata kaldırmaz.Yapamıyorum diyebilmek gerekir bazen.Gurur ürünüdür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncene saygı duyuyorum ama bu terör dediğimiz illet yıllardan beri gelen bir durum. Her terör olaylarından sonra yapılanlar aynı fakat değişen bir şey yok. Bu tip şeyler sadece insanları insanlara kırdırır. Daha empati kurarak yaşamak gerek, hatalılar varsa bunun vakti zamanın da demokratik bir şekilde cevabı verilir. Ancak benim tepkin ve istediğim şu sosyal medya, sosyal ağ adına her ne illet deniyorsa onda yapılan paylaşımlarda yarın unutacağımızı bile bile "ben bu olaya üzlüyorum" u gözlere sokmamak gerek, eğer böyle bir şey varsa 20 gün sonra, 1 ay sonra aynı paylaşımı yapabiliyorsan ne ala, ancak gelinen nokta her zaman şunu gösteriyor, böyle bir olaydan bir hafta sonra herkes olmamışı yaşamaya başlıyor, üzücü olan bu, artık her olay siyasileşiyor tamam bu sorun değil fakat siyasileşen her olay kutup yaratıyor, insanlar birbirini "o" cu "bu" cu diye düşman etmeye başladı, yazıktır. Sosyal bilinç şart diyeceğim bu, paylaşım yaparken dikkat etmek gerek, düşünmek gerek, en azından olay sıcakken iyi düşünmek gerek.

      Sil
    2. Demek istediklerini anlıyorum. Çok sessiz kalınması da bana doğru gelmiyor. Önemli olan acıyı paylaşırken de olaylara tepki verirken de doğru zamanda ve doğru şekilde olmasına dikkat etmek gerekiyor. Aslında aynı şeyleri söylüyoruz.Benimde anlatmak istediğim bunu halka bırakmaması gerekli, bu işten net olarak sorumlu olan kişiler yani kim olursa olsun burada amaç gerçekten birini göstermek değil.İsterim ki gerçekten üzüntü duyulsun ve bir ülkenin başkentinde olan bu olaylar zincirini çözülmediği zaman, yapamadım ve istifa ediyorum denebilsin. Şöyle bir bakıyorum da elle tutulur hiç bir şey hiç bir açıklama yok. Ben tatmin olamıyorum açıklamalardan.Umarım daha güzel yarınlara birlik ve beraberlikle ulaşabiliriz.Ne diyelim ki başka...

      Sil
    3. Dünya da çok garip şeyler dönüyor bu garip şeylerin döndüğü dönem bizi buldu. Belki çoğu kimse görmüyor ama yapı olarak bir yerden sürüp gelen savaş zaten kapımıza dayanmış, yarının ne olacağı belli değil, fakat hani çokça espiri olarak görülüyor ama bir plan var ve bunun gerçekleştirmek isteyenler var. Çoğu kez denendi ama biz millet olarak birbirimize bağlıyız, bir kutuplaştırma çabası içersindeyiz bundan kurtulmak gerek. Bunun dışında bugüne kadar sorumluluk almayanlar bugünden sonrada almaz. Çünkü kendisini ne hatalı görür, ne zarar görmüştür. Koltuk herkese rahat gelir kim olursa olsun bırakmaz. Milletçe bu yapıdayız. Bu yüzden bu tip olaylarda yok oraya sallıyayım, yok buraya sallıyayım yanlış ve daha üzücü, eğer bir dert varsa bunu demokratik faliyetlerde kendin yürütürsün. Yoksa bizde şu var bir olay oluyor; birileri çıkıp siz yaptınız, bunu sizden yaptınız falan filan demeye başlıyor ama o beyfendi sütten çıkmış ak kaşık. Neyse anlatabildiysem, anlaşabildiysek problem yok; söylemem ve demem o ki bu olayda unutulacak keşke siyasileştirilmesi, hikayeleştirilmesi ama görüyorum ki, çoktan hikayeleştirildi, bakalım hani odaklar nasıl kullanacak onu görelim.

      Sil
  8. Haklısın. Profil karartmak, sosyal medyada isyan etmek, terörü lanetlemek işe yaramıyor. Ülkenin başkentinin en güvenli yer olması gerekirken şu hale bak.. Yaşamını yitiren insanlar.. Gelecek vaad edenler.. İnsanın dinledikçe, okudukça içi parçalanıyor. Suçlama diyorsun ya hani.. Basit birşey degil bu. Güvende olmayı istememiz en doğal hakkımız. Devlet güvenligimizi saglamak zorunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bana önceden çok garip geliyordu şimdi komik geliyor. Yapılmasına karşı mıyım? Hayır ama paylaşımlara bakıyorum üzüntüler dijitalleşmiş, paylaşayım da kurtulayım havası var bu üzücü.

      Ben esasen suçlama demiyorum, suçlarken suçlama şekline kızıyorum. Bizde şu var; biz suçlamayız, artık öyle bir hal aldı ki rantlaşma bizde araç oldu. Paylaşımlara bakarsan çok iyi anlarsın; sosyal ağlarda bir olay nasıl siyasileşir onu biz tatbik ediyoruz. Olay oluyor, hemen bir kargaşa yaratalım huzursuzluk yaratalım havası var. Bu kutuplaşma yaratır, hiç kimse de bir şey elde edemez, elde edemediği gibi de kaybeder. Aklı başında insanların elinde olsa sosyal ağlar falan suçlamalar mantıklı olurdu ama bu dönemde zor, sadece ölen öldüğüyle kalıyor, nitekim ölenlerde senin benim gibi insan olmaya çalışan insanlar, Ruhları Şad Olsun...

      Sil
  9. Nefreti Nefretle örtmek kocaman bir hiçlik ...ten başka bir şey değil Susmak bile bazen en büyük nefrettir ..Yüreğine sağlık...Rabbım Sonumuzu Hayır etsin inşallah ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim dönemimiz ters bir zamana denk geldi, öyle bir dönemdeyiz ki insanların insanlarla sınandığı zaman. Amin inşallah son olur...

      Sil
  10. Evden korkmadan çıkamaz olduk ya. Neden bi insan annesini, babasını, çocuğunu, kardeşini, sevdiklerini milletin hırsı uğruna kaybetsin ki.. böyle bi acıya yürek dayanır mı? hayır zaten en fazla 80 yıl ömrün var neyin kavgasındasın ey insan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya anlaşılmaz bir hale doğru gider oldu. Artık herkes bir yeri parselliyebilmenin düşüncesinde, acı olan saf kalıp yaşamak isteyenlerde. Ancak sevecez hayatı yaşamak isteyecez, yarın olmadığını düşünerek.

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam