8.07.2013

Kötü Blogger Olmak İçin Yapılanlar/Yapılmışlar...

Başlığı belirlerken esasen ikilemde kaldım: "Blogger olmak, iyi bloggerler için bıdı bıdılar vb. şeyler aklıma geldi ama böyle daha dikkat çeker ve okunabilir olduğunu düşündüm. Gelelim konumuza, günümüzün favori işlerinden biri, bir blogger hesabı alıp belli bir süre döktürmek sonra sıkılıp bir güzel terk-i diyar eylemek. Kimse demez ki:

 Neydi ne oldu, 
Neyden dolayı oldu da, 
Terk-i diyar eyledin bu amansız diyarı/kalbi.

Şiirde yazdım bloggerı kişisellikten çıkarıp "Ruhsuz Şair" adı altında şiir mi yazsam. Neyse bana göre değil twitter şiir konusunda bana yardımcı oluyor. Blogger kapsam olarak ucu açık bir platform; bir sosyal paylaşım sitesi gibi kullanılabileceği gibi bir günlük olarakta kullanılabiliyor. Herkesin kendine göre bir çatı oluşturabildiği, kişinin kapsamına göre özgür olabildiği bir ortam. Peki başta başlayan blog macerasını tepe taklak eden ya da ettiren nedenler nelerdir acep:
Blogger Resmi

1- Amaç Sapması
Herkes bir blog açarken belli bir amaç doğrultusunda açıyor. Bu olay aslında bütün işler için aynıdır. "Hedef Kitle" dediğimiz şeyi oluşturur bir olay. Bir ürün ortaya çıkarmışsındır ve bu ürünü kullanacak bir hedef kitle vardır. Onların memnuniyeti senin canlı kalmanı, yaşamanı, nefes almanı sağlar. Günümüzde kategorize edersek: kişisel, moda, yemek... gibi blog siteleri oluşturulmaktadır. Belli bir süre yayından sonra elde edilen bir takipçi, izleyici kitlesinden sonra bunların bazıları yayın çizgisinden saparken bazıları düzenli ve baştaki temasına göre yayınlarını devam ettirmektedir. 

Yayın çizgisinin kaymasının birçok nedeni vardır aslında; en başta gelebilecek neden ise "yetersiz"liktir. İnsanlar kendilerini bir çok konuda yeterli görebilir ama gelişimini devam ettiremezse bir süre sonra tükenme başlar bu da blogda yeni konular, yeni kategoriler açmaya neden olur. Ve blog adını "her telden" diye değiştirir.

2- Blog İsmi
Blog ismi bir blogcu için kartvizit gibi bir şeydir. Adını her söylediğinde gögsünün kabarması gerekir. Bu olayı bende yaşadım. Ruhsuz Atmaca ismini elde edene kadar 2-3 tane blogger maceram oldu. Blog isminin kötü bir blogger yaratmada durumu ise: başta her şey güzel paylaşımlar iyi gidiyor; fakat zamanla o ismin senle olan bir bağı olmadığını görünce o açtığın blogu terki diyar eyliyorsun. Bu yüzden tavsiyem blogu açmadan önce sabretmek ve ismi koymada aceleci davranmamak. İsim koymanın en temek maddesi seni ifade etmesidir. Bunun için bir not defterine koyabileceğin isimleri ya da hoşuna giden kelimeleri bir iki hafta yazabilirsiniz. Sonra bunlardan bir kombinasyon çıkarıp içinize yatan ismi "Ahanda işte buldum" deyip koyabilirsiniz. ( Benim yöntemim buydu)
En basit blogger konulan adımsoyadım.com'lar ilerisi için kötü bir blogger olmanın adımlarındandır.

3- Slogan 
Bir blogger için slogan belirlemek cidden önemli ama olmasa da olur. Benim blogumun aslında sloganı diyemem ama öyle görünen "Yazdıklarım ve Yazacaklarım Atmaca'nın Bakışında Gizli..." şeklinde bir sloganı vardır. Aslında bu Ruhsuz Atmaca'yı dünyaya getiren sözdür, yumurtasını kırıp, kalemi eline aldığı yani yazdığım ilk ve kısa yazı diyebilirim. Slogan gerekliliği blog dünyasındaki iddanın ne yönde olduğunu ya da hatırlanırlığı sağlamak, dillere pelesenk hesabı.

4- Logo
Logo bir blogger iyi ya  da kötü yapan en önemli durumlardan biridir. "İntiba" hatta buna ilk "intiba" diyebiliriz. Çünkü bir ziyaretçinin girdiğinde baktığı ilk şeylerden biri isim ve logodur ya da sadece logodur. "Hımm fantastik" dediğinde olay tamamdır. Logoda özgünlüğü yakalayanlara zaten gerisini getiriyor.
İyi Bloggerlar İçin


Gün geçiyor her saat bir blogger blog dünyasına girerken, bir blogger blogunu bloglar çöplüğüne ekliyor. Önemli olan azim ve istektir. Biraz da şans diyebilirim. Blogum da belirli bir yazı uzunluğu belirlediğim için bu yazının ilk bölümü bu kadar ikinci bölümüyle görüşmek dileğiyle...

4 yorum:

  1. Benim blogum da çöp bloglardan sanırım ama belli bir konuya bağlı kalamıyorum ben. Bu konuda bi fikrin var mı? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah ne çöp blogu. Bu sorun bir bakıma hepimizde var. Ama yazdıklarını kategori yaparsan sıkıntı olmaz. Hani kişisel yazıların (twitter'dan takip edebildiğim kadar) blog ismine çok uyuyor. Tam melodram :) Ama moda ile ilgili olanları öyle diyemem.
      Okuyucularından negatif tepki almıyorsan sorun yok. Sorun, ilerde "şunuda yazayım, bunuda yazayım" deyince oluyor. (Şuana kadar 2 tane çöp blog yaptım bu olaydan dolayı) Ben bunu yazarken birazda kişisel kaygısı ön planda olan bloggerlar için yazdım. Bakma içerik olarak benim bloguma uymuyor :) Bende de biraz sıkıntı var. Ama ben elimden geldiğince kategorize etmeye çalışıyorum. Misal, benim blogda kısa dipnot serisi var. Buradaki yazılar biraz kişisellikten uzak olan yazılar. Onları böyle bir çatı altına aldım.Sende böyle yapabilirsin.
      Fakat, okuyucuların verdiği tepkiler negatif değilse sıkıntı yok, diyebilirim. Çöp blog kastım zamanla terk edilen bloglar, temel nedeni de bana göre üsteki maddeleri ve bunla ilgili ilerde birkaç yazım olabilir onlar :)

      Sil
  2. Bir hevesle başlayıp kısa zamanda son bulan sporlar gibidir çöp bloglar biz kalori yakmaya devam ediyoruz bakalım sonumuz nolcak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunu düşünen kahraman olmaz diyelim, blogumuzu hep ayakta, hep diri tutmaya çalışalım. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam