20.07.2017

Ruhsuz Atmaca 5 Yaşında

Bugün bu mecrada yazım hayatımın başlayışının üzerinden 5 yıl geçti. Blog dünyasında bir birey olarak varolabilmek için tam tamına 5 yıl geçti. Birçok olayı yaşadığım bu mecra bana hayatımın birçok deneyimini kazandırdı. Her statüden, her anlayıştan birçok insan tanımama vesile oldu. Hiç olmayacak insanların olduğunu düşündüğüm egolarının olmadığını düşündüm.

Çokça yardım aldım, kişisel arınmanın dışında, psikolojik tamamlayıcı unsurlar kazandım. İnsanlara yardım ettim; görmediğim, bilmediğim kimliklerle günlerce sohbet ettim. Bazılarıyla iyi dost oldum, biriyle sevgili oldum. Bu blog bana bir birçok şey kazandırdı. Adımı dahi bilmeyen kişiler bana iş aradı. Benimle ilgilendi...

Herkes şuanda "Abi 5 senedir yazıyon ama para!"diyor. Evet, hiç para kazanmadım, beceriksizliğimden biraz tabi ama en önemli nedeni, bu blogu yazarken onu bir takım ticari unsurların malzemesi yapmama amacıyla ilgiliydi bu. Şuana kadar da böyle gidiyor. Belki bir gün kapanacak bu blog ama en azından değer olarak kalacak, bir değer atfedecek. Şuanda en büyük kazanımım arkadaşlarım ve mesleki olarak seçtiğim şuanda tezime de konu edindiğim bu ortam. Eğer bu deneyimim olmasaydı ne yüksek lisans kazanırdım ne de sosyal bir varlık olabilirdim, gel ki hala sosyal değilim. Bunun dışında geçen sene şu satırları yazmıştım:
"Karadeniz'in özgür doğasında, ormanların bağımsızlığı içinde yaşayan, gökyüzünün sahibi olan bir yaradılış olan Atmaca'nın arkasına sığınarak girmiştim bu dünyaya. Onu gökyüzünden, özgürlüğünden alarak, belki  de hiç muhatap olmak istemeyeceği insanlarla muhatap etmek zorunda bırakmıştım. Şimdi neden böyle yazıyorum, yine standart "bırakacam" demiyorum, sadece 4. yıl kutlaması yapıyorum. Hayatımda ilk kez doğru ve güzel bir şey yaptığımı düşünüyorum. Ne olmak isterdim sorusunun cevabı benim için Atmaca'ydı, ve onun doğasında kalmaya çalıştığım bu ortam ondan bir özgürlük, özgünlük sağladı bana." 19.07.2016
Bu sene hedef belirlemiyorum, çünkü hangi hedefi koyduysam gerçekleştiremedim. Akışına göre gidecek, tek düşüncem şu kaotik yaşamı daha iyi anlatabilecek nitelikleri sunabilmek. Blog yaşantısında herkesin Youtube kanallarına kayması nitelikli blogları ortamda bıraktığı için ortak bir şeyler yapabilme planı var aklımda. Bakalım, "Blog||" başlığında daha çok yazı görebilirsiniz, bu yazılar bilgilendirme amaçlı. Onun dışında kişisel bunalımlar devam.

Ruhsuz Atmaca 5 Yaşında
Ruhsuz Atmaca 5 Yaşında

Şimdi gel gelelim bu her sene yaptığım gibi blog listesine, baştan söylim ismi olmayan alınmasın, bu yazıyı tezin ortasında yazdım:

  • Ruhsuz Atmaca: Ruhsuz mu Atmaca'dan, Atmaca mı Ruhsuz'dan.
  • Yelda Kitapçı: Muhtar adayı, hemşerim ve riv riv.
  • Kelime Tozu: Çok iyi öyküleme yapıyor, ilerde bir kitap düşünebilir, kendisini severiz. Tanıyanın zaten sevmemesi imkansız. Yeri farklıdır ama blog yazmıyor geri dön, geri dön bloga geri dön...
  • Bir Sahne Var Aklımda: Bu aralar görüşemezsekte yeri ayrı olacak tabi, çünkü yakinen görüşeceğimizi temenni ediyorum. Kendisi mezun oldu doktorum olacak inşalla
  • MyReal: Organzatör, düşünceli, iyi niyetli. Bir kitap çalışması var destek olun kitapseverler... Hala zenginliğinin sınırları bilinmiyor. 
  • A-fe-de : Çok güzel hikaye yazan insan evladı hanfendi. Yeri ayrıdır, eninde sonunda instagrama da soktum kendisini zaten. Yeri ayrı düşünceli insan... Tez ortamına girdi bakalım ne olacak.
  • Bir Poşet Kitap: Vallaha kısa sürede çok büyük iş başaran insan evladı... Uzun zamandır yok savcı mı oldu acaba.
  • Oscar Favorite: Zinemacı blog, başarılı olmasını istediğim, filmografisi geniş bir blog sahibi abim. En çok ihmal ettiğim blog, bir sessizliği var bu ara.
  • Uyuşuk Pollayna: Avukatım olacak şahs-ı muhterem zatı kişi. Son zamanda manita yaptığı söyeleniyor, yorum formunu yeşillendirirsek anlayacaz durumu. Avukatım olacak, mezun oldu.
  • Vanity by Serra: Çok pis güzel blogger, bu konuda harbi tek geçerim. Aşırı iltifat mı? Yürüme mi? oldu bilemedim ama öyle. Allah güzelliğini bozmasın. Hala ve hala güzel fena hemde... Ama blog yazmayı bıraktı. 
  • Dağnık Valiz: Ben uçarım mesela sözündeki uçan kısım. Baba kızdır, severiz, sayarız; arada bir iletişim kurarız. Bana vereceği Nazım'ın kitaplarına yattı orası ayrı.  
  • Umut Hikayem:  Blog ortamına girdiğimde ilk tanıdığım dostlardan biriydi. Sevdiğimiz güzel insan evladı, eskiden yazılara süper sonik olarak yorum atardı. Şuanda aktif değil çok kötü.
  • Life of Nil: Sürekli gezen tozan, babadan zengin blog sahibesi, bu yorumu yılbaşında yazmıştım, hala geziyor. Birazda beni görün n'olur. 
  • Sui: Yapıcı yorumların yapıcı ismi. Kendisi yine ilk dostlarımdan biridir, keşke sürekli yazmaya devam etse. Büyük ihtimal komşu olacaz.
  • Bana Dair: Şiir denince akla gelen abimiz.  Blog buluşmalarının kalbi.
  • MariPosa: A-fe-de'yle birlikte twitterda üçlü koalisyon kurduğumuz kişi... Arada bir bu faliyetimiz var. Mantıklı ve eğitici yazıları var. 
  • Hermione: Çok mu çok gizemli şahsı muhterem gızımız... Bir zamanlar blog yazıyordu.
  • Özlem Geze: Ankara'yı sevdiğini söyleyen nadir bulunan insan kişisi... Blog yazmayı bıraktı ayıp...
  • Biraltıbirsıfır: Ankara'nın organiztör güzeli kadını, yine bloggerlar arası güzellik yarışması yapılsa ilk 5 içinde olacak yardımsever kişi. Aktif bloggerdır kendisi.
  • Film Senaryom: Acayip hikayeleri olan gızımız, bu aralar blogunu ihmal ediyor, olmuyor. Hikayeleri iyidir genç bloggerların ilgisini bekler. Blog yazma sıklığı az instagram sıklığı fazla güzel kızımız.
  • Süpriz Misafir: Yapıcı güzel yazıları olan öretmenimiz. Neşesi bol insan evladı.
  • Gökhan Tekin: Faydalı bilgiler paylaşan abimiz, buna yardımseverliği de eklemek gerek. Bloglar arasında kendini geliştiren önemli olan kişi.
  • Le-Yan: Agresif küçüğümüz, halen agresif, bir ara verdi, daha da agresif gelecek. Agresif dedik ama duygusal da...
  • Yazimbari: Önceden günde içerik üstüne içerik girerdi, şimdi twit üstüne twit giriyor.
  • Temmuz Kedisi: Sık yazsa güzel olacak, kitap çalışması var umarım başarılı olacak, bunun dışında bu kızımızda güzellik konusunda ilk 5'te. Kendisine de söylerim bu kadar güzel olup egosu olmayan ender insanlardan.
  • Miras-Erist: Garip derecede güzel mizahı olan blogger, güldürüken güldüren türden. Bayağıdır yok ortalarda ya da ben görmüyorum.
  • Acemi Sihirbaz: Kendisini deli severiz, muhabbeti hoştır.  Ama blog yazma işi yok ayıp.
  • Okur Yazan: Blogunun ismi hoş, kendisi güzel, blogu güzel blog sahibesi. Kendisi de ilk 5 e girer bak güzellikte, doldurduk mu ilk 5'i bilemedim. Yazıları değer katar.
  • Titania'nın Çöplüğü: Kendisi de ara ara güzel yazar. 
  • Kitap Tadında: Kendisi yolun başında blogger arkadaşımız.
  • Düzensiz Blog: Kendisini reelde tanımak istediğim bloggerlardan, bir düşünsün iletsin, ciddi tanımak isterim, bu sakın izdivaç olarak algılanmasın, çiçek yaptırıp çıkmayacam karşısına. Bu ara yazma durumu az o kötü.
  • Evrenin Günlüğü: Kendisini yeni tanıdım blogların akademik yönelimi hakkında önemli bilgi veriyor. Ayrıca sevecen ve blog sever biri.
  • Bir Tutam Karınca: Kendisini çok sevecen, blogsözlükte ve blogda çok aktif, güzel çantalar tasarlayan bir blogger. Her bloggerın tanıması gerekir söylim.
  • Özetle: Güzel yazıları var önemli değer katabilir güzel blogger.
  • İkiz Gezegen: İkiz kardeşin paylaşımlarını içeren güzel bir blog. İlk kez iki blogger görüyorum. 
  • Fatma Ağkılınç: Kendisi Alaska'da yürümek isterken kısmet buldu. Güzel bir blogger. 
  • Başucu Kitabım: Kardeşi de kendisi blogger olan sevecen bir bloggerımız, güzel yazıları var.
  • Müstesna Bir Deli: Yukarıdaki bloggerın sevecen, yardımsever kardeşi, ilk tanıdğım bloggerlardandır.
  • Büşra Akkuş: Konsept blog olarak önemli bir yeri var. Yazıları değeri var.
  • Gezen Tozan: Bu kadar gezen bir blogger bulamazsınız. 
Güzel günler geçirdim ve şunu söylemem gerek bu blog üzerinden yazarak kendimi çok geliştirdim. Hala geliştirmem gereken birçok yönüm var ama kazanımlarım kaldıkça bunlarında olacağını düşünüyorum. Kime ne kırgınlık yaşattıysam özürlerimi kabul etsinler. Herkese teşekkür ederim...
Sevgiyle Kalın...

Ruhsuz Atmaca'yı şu hesaplardan takip edebilirsiniz?


53 yorum:

  1. Bu bayağı geleneksel bir hal almaya başladı atmaca :) her sene böyle bir yazı, benim ışık hızında bloguna gelişim falan. Geçen seneyi hatırlıyorum da ne çabuk 1 yıl geçmiş üzerinden. Umarım her sene bir oncekinden daha güzel bir sekilde devam eder. Ankara'ya gelirsen haber ver :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim darısı başına, güzel oluyor hem liste gibi olma durumu var girenler çıkanlar oluyor, blogu bırakanlar falan. Yönlendirme de yapıyorum sonuçta. :D Bakalım Ankara'ya gelince haber vericem, çok teşekkür ederim. :))

      Sil
  2. Öncelikle bunca zaman çizgini bozmadan blogger dünyasında kalabildiğin için kutlarım seni Ruhsuz Atmaca.

    Umarım daha nice yıllar bir atmacanın gözünden dünya nasıl gözüküyor paylaşırsın bizimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, varolun. Darısı, niceleri sizlerle olsun.

      Sil
  3. Blog isimlerini vermen güzel olmuş. Yeni bloglar keşfetmemi sağşadı. Nice 5 seneler olsun. Hep yaz. Hep okuyalım.

    YanıtlaSil
  4. Nice 5 yıllar dileyelim o halde :))

    YanıtlaSil
  5. 5 sene bayağı bi uzunmuş, ben 5. senenin sonunda yetiştim demek:) nice 5 senelere diyelim o vakit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz uzun tek yaptığım sabırlı iş bu kadar uzun olması da mucize ama severek buralara kadar geldi. Kazanımlarım çok bu önemli. Teşekkür ederim, darısı başınıza. :D

      Sil
  6. Nice yıllara. Bir ay bile açık kalmayan bloglar biliyorum.5 sene sabır gerektiren bir süreç. Bir zaman sonra blog insanın bir yakını, arkadaşı gibi oluyor. Ayrılması zorlaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, niceleri seninle olsun. :) Tamamıyla haklısınız, uzun zamanlı bir zemin oluşturdum, umuyorum bozulmaz.

      Sil
  7. Seni kutluyorum Ruhsuz oğlum. Ya da atmaca demek daha uygun. Kaç senelerdir yazıyormuşsun, gerçekten sen çok dikkatimi çekmiştin. Kendi ruh hâlimi görmüştüm sende. Ama siyah fon epeydir sanırım beyaza döndü. Demek çok değişmeler oldu iyi yönde. Nice senelere diyorum. Ben de bazı blogları takibe aldım aralarından.
    Nice seneler yazman, yazdıkça rahatlaman ve yeni yeni değerli insanlar tanıman dileklerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhsuz uygun değil ama abla Atmaca iyidir. Bir değişimler vardı abla ama yön yine siyaha döndü. Bakalım umuyorum yine siyah beyaza döner. Çok teşekkür ederim darısı başına. :)

      Sil
  8. Hiç bırakma ve sürekli yaz. 5; 15, 25 diye katlansın; burda veya başka yerde. Ama yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende yaz doktor. Bakalım yazmak güzel ama nereye kadar. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. Nice 10. 20. yıllara Ruhsuzum. Okunası bloglara her zaman açığız.
    Sık sık yazmasak da okumuyor değiliz.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sende yaz abi eski formuna gelmesi lazım blogunun. :)

      Sil
  10. Öncelikle daha nice yıllara demek istiyorum. Blog yazmak gerçekten insana mükemmel şeyler kazandırıyor, insan güzel dostlar kazanıyor. Sen bu konuda bir tık daha şanslısın çünkü blog yazma sayesinde sevgilin olmuş, umarım halen devam ediyordur, mutluluklar dilerim.

    yazıda benden bahsederek güzel düşüncelerini yazdığından dolayı teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, en istikrarlı blogsun. Yani şuanda bitti gibi ama bilmiyorum. Düzeltmek için elimden geleni yapıcam. Devam et abi sende yazmaya çok blogger senden yardım alıyor. Teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. İnşallah bitmez kardeşim, sizin için nasıl hayırlı olacaksa öyle olsun inşallah. Bu aralar bloğu biraz boşladım, işlerin yoğunluğundan dolayı ama tekrar eskisi gibi yazmaya başlayacağım en kısa zamanda inşallah :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim Allah razı olsun. Abi içeriğin dolgun, sen her şekilde dönersin başarılı insansın. Allah kolaylık versin.

      Sil
    4. Ben Teşekkür ederim kardeşim, Cümlemizden Allah Razı Olsun.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Batmanwoman, darısı başına. :)

      Sil
  12. 5 yıl... Nice 5 yıllara, 10 yıllara efendim. Blog yazmak eminim size çok ama çok şey kazandırmış. Hep böyle devam etsin, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok mutlu oldum darısı başına. :D

      Sil
  13. Ticari olmadan devam etmek işin en saf, en güzel hali zaten. Umarım hep böyle devam eder. Nice yılları olsun blogunun. Benim bloga da yer verdiğiniz için teşekkür ederim efendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sürekli gezen blogger. Darısı başına, sayılı bloglardansın böyle devam et.

      Sil
  14. Eş, arkadaşlık, dostluk, konuşabileceğin biri... Bundan daha iyi bir katkı olabilir mi? Seninle hiç, konuşmadım; cinsiyetini, yaşını, ismini ve seninle ilgili hiçbir şeyi bilmiyorum. Benim için tamamen bir gizemsin. Fakat sana karşı bir sempati besledim. Takip ettiğim nadir bloglardansın. Yazılarını gördüğüm zaman uğrar bakarım arada.

    5 yıl gibi uzun bir süre içerisinde istikrarlı bir şekilde devam etmişsin yazılarına. Dilerim Daha uzun yıllar devam eder Ruhsuz Atmaca. Kapanmasına şahit olmak istemem. Nice 5 yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çok ince ve nazik bir yorum oldu. Yarının ne getireceğini bilemeyiz umarım hep var oluruz. Aynı temennilerle. :)

      Sil
  15. Sizi en son keşfeden benim sanırım(!) Olsun :)
    Nice uzun yıllar diliyorum bol başarılısından..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, darısı başınıza nicelerini görürsünüz inşallah. :D

      Sil
  16. Selam :) uyuşuk ben, pollyannagillerden.neden anonim dersen PC yanımda değil elimdeki cihazdan da oturum değiştirmeye üşendim. Manita şükür hala var.mezun olmaya çalışıyorum ayrıca hala, Ankara'da bütlerle cebellesiyorum. Avukat işleri bende şaapma onu ,)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anonim oldun ama durum spama düştü bakmasam kaynayacak arada. Haha tamamdır avukat. Allah kolaylık versin, istedikleri olur inşallah. :)

      Sil
  17. Kutlama mesajını yazmıştım. Yazıyı şimdi okuma fırsatı buldum. Blog adımı orada görünce mutlu olduğumu söylemeden geçemeyeceğim. Teşekkür ederim. Liste sayesinde birçok okunacak blog daha keşfetmiş oldum. Emeğine sağlık. Ruhsuz Atmaca hep yazsın, biz de hep okuyalım. Daha nice yaşlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim darısı başına, bakalım blogumun ne kadar ömrü olur zaman gösterir.

      Sil
    2. Ha bu arada Nice 5'li senelere 😁

      Sil
  18. Daha nice 5 senelerin olsun insallah. Yine cok cok tesekkur ederim! Umarım benim de bileklerime kuvvet yeniden yazmaya baslarim, istiyorun cunku cok! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlarsın umarım kısa sürede temennim o, çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  19. Ruhsuzuum ne desen haklısın valla bende çok ayıplıyorum kendimi :( Her zaman ki gibi yazın çok muhteşem olmuş beni de unutmadığın için teşekkür ederimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama sen Angarayı tanıtacaktın bunu unutma. :D Blogunu kapatmadıkça dönebilirsin. :)

      Sil
  20. 5.yılın kutlu olsun! Ben bloguma son halini ne zaman verdim net hatırlayamadığım için blog yıl dönümlerini kutlayanlara imreniyorum.
    Benim blog çevrem çok az ve öz olsa da çevreme dahil olduğun için çok mutluyum. Dönem dönem yazmaya, okumaya, yorum yapmaya uzak kalsam bile farkında olmadan beni motive ettiğin çok oldu. Umarım hep yazarsın. Blog| başıklarını da merakla bekliyorum. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yani normalde bir şeyleri kutlamam kendi doğum günüm de dahil, ama bu blog benim için önemli her şeyim var burda, bu önemli. Birde yaşadığım süreçleri psikolojik halimi özetliyor hep. Ben çok teşekkür ederim, belirli vasfa sahip olan bloglar bulmak zor senin blogunda bu var. Devam et, devam edelim...

      Sil
  21. Beş yıl uzun bir zaman dilimi.Sabır, amaç, özveri ister yazmak, bilirsiniz... Daha nice yıllara hep düşündüğünüz, özlediğiniz biçimde...
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum. Kısa görünen uzun bir zaman dilimi. Ama gelişimim açısından önemli oldu.
      Sevgiyle kalın. :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam