15.08.2012

Farklı Dönemlerin İnsanları

İnsanın birgünü birgününü tutmaz. Bu sözü çok kullanırım. Belki etkisinde saçma olduğundan, belki de her gün bir önceki günle,günümü sorgulamaktandır. Aslında bakılıdığın bazı günler birbirine benzer ama sonra detaylı incelediğin "aa ben önceki günden farklı şunu yaptım" dersin. Çünkü dakikaların ve saniyelerin ne getireceğini ya da ne götüreceğini bilemezsin.

Neyse benim birgünün, birgünü tutmamasını söylememdeki gaye, her yaşın, her dönemin arasındaki farklılaşmayı belirtmek istememdi.80'li yıllarla,90'lı yıllar yada 2000'li yıllar bunların dönemini yaşayanlar hiç bir zaman aynı şeyleri, aynı düşünceleri yaşamamıştır. Ama hepsi aynı yaşlardan geçmiştir. Aynı duyguları yaşamıştır. Ama benzer olmamıştır bu. İşte söylerler "ben babamın gençliği gibi yaşadım". Hayır efendim yaşamadın. Baban farklı bir dönemde doğdu. O dönemde ailesinin,çevresinin,devletinin ona dayattıkları yada yaşam tarzına bağlı olarak yaşadı. Buna "uyumlaşma" diyebiliriz.

Her dönemi güzelliği farklıdır. Ne kadar eziyet çekilsede, çile ve ızdırap olsada onun bile tadı farklıdır. Çünkü bir yaşanmışlık vardır. Geriye dönüp torunlarına "ben şöyle yaşamıştım" dediğinde,döndüğü o ızdaraplı gün, onun için hatırlandığında tebbessüm edebileceği günden öteye gitmemiştir. Ufak bir gözyaşıda fena kaçmaz.

Aslında insanlar hep aynı şekilde dünyaya gelip,benzer şekilde yaşamını daim ettiğini sanar ama aslında öyle değildir. Bu tabi o günün şartlarına bakılarak anlaşılması güç birşeydir. Yıllar geçer ve bu kendini belirginleştirir. Zaten baba-oğul muhabbetlerinden bu belirgin şekilde anlaşılır.Onun döneminde babadan tırsılıken,babayla konuşmanın bile zor olduğu bir dönemken, hani hürmetin üst düzeyde olduğu dönemken. Şimdi babayla kanka muhabetine girmeler bu ayrımı belkide gözler önüne seren en önemli olaylardan biridir. Kızlarla ilgili de en belirgin örnek sevgili olayları olsa gerek. Önceden babaya "sevgilim var babacağım" dediğinde, kelimenin "sev" kısmından sonrasını hatırlamazken şimdilerdeki modern babalarımız "getir bir tanışalım" moddalar. Önceden tabi peşe kuzenleri takıp izleme olaylarıda vardır.

 Bunların hepsi dönemlerin getirdiği kendine özgü uyumlaştırma çabaları. Her ne kadar benzer şekilde düşünsekte, bulunduğumuz dönem neyi gerektiriyorsa ona göre yaşarız. Çünkü toplumca, insanca uyumlaşma vardır. Ha bu kötü müdür? Bana göre değildir. Ama kişiye göre değişir. Yaşam şekilleri benzer olsa bile dönem neyi isterse insan ona göre yaşar ,ona göre büyür ve ona göre ölürüz.                                  
...Sevgiyle kalın...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam