11.08.2013

Mim-2: Nerede Eski Bayramlar?

Aslında bu başlığı bugün her söylediğimizde bir esprinin olduğu düşünülür ama bugünümüze baktığımızda geçmişimizin ne kadar iyi ve yaşanılabilir olduğunu görüyoruz. Bir zamanlar şöyleydi dediğimiz o kadar çok şey var ki, hatırlasakta hatırlatsakta nafile... "İnsanın gerçek yurdu/vatanı çocukluğudur/geçmişidir" derler, çok doğru söylerler.

Yaşıyoruz, yaşlanıyoruz bir neslin temsilcisi iken diğer nesle kucak açıyoruz. Fakat biz kendi neslimizde atalarımızdan öğrendiklerimizi yeni nesle öğretemiyoruz/öğretmiyoruz. Sonuç ne oluyor başkalaşıma uğramış yeni nesil. Sonra diyoruz ki: "Bu nesil çok bozuk."

Artık hayat eskisi gibi olmadığından bayramlarımızda eskisi gibi değil. Yaşam koşulları, gelişmişlik, ilerleme insan hayatında bir takım yalnızlıklara yol açmakta, insanları bir birinden uzaklaştırmakta. Günümüzde tatil olarak görülen bayramların aslında amacının o olmadığı birçok kişi tarafından anlaşılmamaktadır. Bayramların amacı küslüğü sona erdirmek, ilişkileri pekiştirmek, saygıyı, sevgiyi artırmaktır. Unuttuklarını hatırlamak, kalp kırıklarını onarmaktır. Ama gel gelelim günümüze bayram geldiği zaman çocuklar: "Baba bu bayram kaçıyor muyuz? oluyor.

Ben bu bayramda bir şeyin daha öldüğünü gördüm, "davulculuk." Önceleri hoşça karşılanan bu gelenek artık teknolojinin getirdiği bir durum ve neslin bu geleneğin anlam ve önemini bilmediği için "Saatim var ben kalkarım ne gerek var!" düşüncesine dönüşmesine yol açtı. 90'larda çocuk, 2000'lerde genç olduğumdan geçmişi hatırlarım. Çocukken yarım yamalak tuttuğumda benim kahramanlarımdan biriydi davulcular. Annem tutmamı ne kadar engellese de onlar kaldırırlardı beni.

Eskiye göre değerlendirdiğimizde günümüz bayramlarının bir diğer kaybı ziyaretler. Tatile çıkanları bir yana koyarsak, insanların birbirinden nefret ettiğinden midir? bilinmez artık kimse kimsenin evine adım atmıyor. Bugünün amacı ilişkileri güçlendirmek, insanlar arasındaki bağları onarmak iken böyle bir durumun olması acı tabi. Birde toplu mesaj olayı işi hallediyor. Mesaj yolla evde kal hesabı.

Eskiden bayramların en karlı durumu harçlık olayıydı. Bu durum aslında hala devam ediyor. Tabi bende biraz ters artık harçlık verir duruma geçtim. Bayramların anlamı eğer günümüz nesline iyi anlatılabilirse tabi ki istenilen ve yaşanılması gereken bayramlar yaşanabilir ama birinin/birilerinin anlatması gerek. Son yıllarda bayramların yaz ayılarına denk gelmesi biraz tatil mod havası yaşatsa da umarım gelecek bayramlarda tatili değil de, dostluğu kardeşliği düşünürüz...

Bu yazıyı aslında mim yazısı olarak düşündüm bu yüzden fikirlerini merak ettiğim blogları mimliyorum. Onların eski bayramları acaba nasıldı?


Söz Sizde!
Ayrıca yazıyı okuyan okuyucularım yorum bölümünde geçmişteki bayramları veya günümüzdeki bayramları nasıl geçirdikleri hakkında bilgi verebilirler. Teşekkürler...

8 yorum:

  1. En kısa zamanda yanıtlayacağım çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  2. Nerede o Eski Bayram Çocukları'da denebilir aslında

    YanıtlaSil
  3. "hakkımda" kısmını göremedim,takip ettiğim blogları tanımak isterim atmaca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kişisel bilgilerimin olmadığı bir manifesto var. Manifesto <<<---- buraya bakabilirsin :)

      Sil
  4. benim eski bayramlarda en çok özlediğim sahip olduğum o çocuk kafasıdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de bir bakıma o durum hakim. Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil

Yorum Kuralları
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa İletişim Formunu kullanın.

Reklam